Zeehondje op het strand van Wijk aan Zee - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Zeehondje op het strand van Wijk aan Zee - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Zeehondje op het strand van Wijk aan Zee

Blijf op de hoogte en volg Leela

28 Januari 2019 | Nederland, Wijk aan Zee

Sinds 4 weken neem ik elke maandagochtend een duik in de zee. Ik ga dan mee met een groepje enthousiastelingen die dat al een paar jaar doen. Een paar maanden geleden kwam ik met deze mensen in aanraking. Het leek me ook leuk om mee te doen en nu doe ik het dus ook. Het water is echt heel koud. Hoewel iets in mij er toch ook aan begint te wennen. Ik weet nu hoe koud het aan de benen en voeten kan voelen. Na 1 duik ga ik wel snel terug om me af te drogen en aan te kleden. Deze keer was het aankleden vooral een gedoe. Het stormde en onze spullen werden bedolven onder het schuim van de zee. Na afloop doen we dan een bakkie bij Timboektoe en dat is wel heel fijn. Lekker opwarmen bij het vuur.
De afgelopen keren ben ik gaan wandelen naar de pier. Vorige week was het prachtig weer. Bijna geen wind en helder. Deze keer was het dus heel anders. Met een stevige noordwester liep ik dus weer terug rond een uur of half 1. Echt koud. Halverwege viel mijn op iets wat op een zeehondje leek. Ik liep er naar toe en inderdaad het was een jonge zeehond. Eerst dacht ik nog dat hij niet meer leefde. Maar dat was niet zo. Hij lag uit te rusten en toen ik dichterbij kwam hief hij zijn hoofd op en begon wat te grommen. Een paar andere voorbijgangers hebben nog de dienambulance gebeld. Zij gaven als tip het jonge dier de ruimte te geven, zodat hij zelf weer terug naar zee zou gaan. dat hebben we dan ook maar gedaan. Of het gelukt is weet ik niet. Ik heb nog wel verschillende keren achterom gekeken. Hij bewoog wel een beetje richting zee, maar verder kon ik het niet meer volgen. Het was wel heel mooi om het jonge dier daar te zien.
Het is en blijft nog wel wennen om niet naar Nieuw Zeeland te gaan deze winter. Ik hoop echt dat ik volgend seizoen toch wel weer een reis mag begeleiden.
Howel ik nu ook wel geniet van onze winter. Elke dag is het weer ander weer en ook dat vind ik mooi.

  • 28 Januari 2019 - 16:10

    Joke Van Kempen:

    Hoi Leela,
    Bedankt voor je ijskoude verslag! Dapper hoor. Nog even dit. Ik zag dat je net weer een berichtje had gestuurd, maar dat verdween snel van mijn scherm. We hebben wat problemen met Ziggo. Wil je het nog een keer versturen?
    Groetjes,

    Joke

  • 29 Januari 2019 - 04:22

    Carola:

    Jeetje Leela, wat een koude bedoening, het schijnt wel gezond te zijn! Ik vind koud afspoelen na het douchen al heel wat. En de winter hier valt ook mee, he! Maar.....wij gaan die hier niet afmaken, wij gaan voor jou naar NZ. Heerlijk, zondag al vertrekken en een campertje hebben we daar al gekocht. Super. Leela, een goede tijd hier in NL. Liefs Carola.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wijk aan Zee

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 208931

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: