Het natte Westen - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Het natte Westen - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Het natte Westen

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

16 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Na een natte dag aan de Westkust, hadden we een prachtige warme dag in dag in Wanaka. Heb voor het eerst in een Jetboat gezeten. Mocht mee met een excursie met een Jetboat over een zeer ondiepe gletsjer rivier varen in het Mount Aspiring NP. Was leuk. Af en toe maakten we een "spin". Een draaiing van 360 graden. Lekker gillen.
Gisteren zijn we naar Milford Sound gereden. De voorspelling was slecht qua weer. Regen en kans op onweer in de middag. Al rijdend richting Piopiotahi, zoals de Maori's de Milford noemen, bleek het minder dramatisch wéér te zijn dan voorspeld. Tot aan de fjord bleef het droog. Zelfs tijdens de cruise bleef hét platform het eerste uur droog. Daarna begon het pas. De regen kwam en hield niet meer op. Met bakken kwam het uit de lucht. De zwarte steile wanden van de bergen werden eindeloze waterstromen. Overal ontstonden tijdelijke watervallen. Prachtig om te zien. En ja,, de onweer kwam ook. Later in het dorp. En ook 's nachts ging het door. Vandaag rijden we naar het uiterste zuiden. En zoals het er nu naar uit ziet wordt het gelukkig weer wat beter weer. Nog een paar dagen en dan zit de reis erop. Dinsdag vliegen we uiteindelijk weer terug naar Nederland.

• 16 Februari 2018 - 21:10

Jivan:

Ik weet dat het daar heel heftig kan zijn maar het levert ook weer mooie plaatjes op

• 16 Februari 2018 - 21:42

Georgien:

...één groot avontuur, geniet van de laatste dagen in het land van de ban van de Ring en dan ...een goede reis naar huis in het heerlijk frisse Wijk aan Zee.....groet Georgien

• 18 Februari 2018 - 16:11

Joost En Joke:

Hoi Leela,

Hopelijk toch nog wat droger weer gekregen! En het zit er alweer bijna op voor je. Leuk om je verslagen te mogen lezen van deze reis. Goede vlucht terug naar huis.

Lieve groetjes,

Joke en Joost