Onverwachte excursie - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Onverwachte excursie - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Onverwachte excursie

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

11 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vandaag was het een dag vol verrassingen. De geboekte Walvistocht ging in eerste instantie niet door. Er was te weinig zicht. Dus ging ik met de groep wat anders doen. Pelsrobben kijken op de kop van het schiereiland. Dat was al heel mooi. Veel pelsrobben. Ook jonkies.
Om half vier kon ik nog bellen met de Whalewatch om te kijken of de late middag tour misschien toch nog door zou gaan. Maar helaas, nee. Er was teveel wind. Wel zicht maar te gevaarlijk om walvissen te spotten.
Maar ze hadden wel een alternatief. Namelijk een Nature tour om zeehonden en dolfijnen te kijken. Uiteindelijk gingen er 6 van de 11 spitters mee. En ik mocht ook mee. FOC (free of charge). Wat een geluk. We gingen varen en de golfen waren echt heel hoog. Binnen de kortste keren vonden we de eerste dolfijnen. Ze sprongen, maakten salto's, zwommen voor de boot uit. Het waren er zoveel. Je wist niet waar je kijken moest. Echt ongelooflijk. De groep bestond uit zo'n 600. tot 800 dolfijnen. Echt te gek. Toen kwam de klap op de vuurpijl. Er werd een walvis gespot, een bultrug. De bultrug was alleen en hij was aan het eten. Hij bleef in de buurt van de boot en liet zich regelmatig zien, met zijn rug, buik, zijkant, staaet, zijfliper. Echt geweldig. Volop genieten dus. Iedereen was wild enthousiast, zelfs de bemanning van de boot.
Dus al met al een geslaagde dag.

• 11 Februari 2018 - 09:58

Joost En Joke:

Hoi Leela,
    Wat erg om te lezen dat Kaikoura zo verwoest is door de aardbeving. Je leest er wel over in de krant, maar als je het met eigen ogen ziet, zoals jij, moet het wel heftig overkomen. Wat leuk dat de zeehonden- en dolfijnenexcursie een daverend succes was!! Grandioos zoiets! En het blijft altijd imposant om die enorme bultruggen te zien. Adembenemend. Goede reis verder en genieten maar weer!
    Lieve groeten,

Joke en Joost

• 11 Februari 2018 - 11:14

Wilma:

Zeker te gek, alleen dit lezen maakt al blij!
    Knuf,
    Wilma

• 12 Februari 2018 - 16:40

Saskia:

Wat een bijzondere ervaring lijkt me dat!
    Zin om een keer te bellen? :-)

• 13 Februari 2018 - 09:32

Gerda:

Dat klinkt echt geweldig Leela; krijg er helemaal kippenvel van.
    nog veel plezier
    groetjes Ger

• 15 Februari 2018 - 09:15

Carola:

Wat een ervaringen toch weer, Leela. Liefs Carola.