Herfst in IJsland - Reisverslag uit Borgarnes, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Herfst in IJsland - Reisverslag uit Borgarnes, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Herfst in IJsland

Blijf op de hoogte en volg Leela

29 Oktober 2012 | IJsland, Borgarnes

Mirjam en ik zijn alweer een dag of 5 op toer in IJsland. Donderdag de 25e vertrokken we met prachtig weer uit Nederland. En met regen kwamen we aan op Keflavik. Na 1 nachtje in een super warm huis, reden we de dag daarna met mijn super busje richting Sneaffelsness. Het was ondertussen behoorlijk koud geworden. Gelukkig wist ik een plek waar je zo in de natuur in een warm bad kon zitten. Wij bepakt en bezakt richting het badje gelopen. We liepen richting het badje, moesten alleen nog een riviertje oversteken. Helaas was het riviertje bevroren. Mirjam dacht, kom laat ik het toch maar proberen. Op mijn crocs. En ja hoor het ijs leek sterk genoeg. Ze kon erop staan. Maar lopen lukte helaas niet. Ze zakte tot haar enkels in de prut. Met moeite kon ze zichzelf en haar croc bevrijden. Dit was niet de bedoeling, we zouden toch een warm bad nemen en niet een koud modder bad. Gelukkig. Konden we ook op een andere manier bij het bad komen. Onderweg heeft Mirjam nog haar broek en Crocs schoongespoeld in een ander warme badje.
Gelukkig ging daarna alles naar wens en zaten we samen in een super heerlijk warm bad. Temperatuur in het water ongeveer 40 graden. Daar buiten vroor het een beetje en begon het ook nog zowaar te sneeuwen. Na een uurtje badderen moesten we ons natuurlijk ook weer aankleden. Ook dat was een avontuur. Het sneeuwde nog steeds. Snel uit het bad in de kleren, lekker fris. Helaas waren Mirjam haar sokken ook nat geworden,cd's moest zij op haar blote voeten in de Crocs dat hele stuk terug lopen. Dagen later had ze nog pijn in haar tenen.
Nu zitten we lekker aan de koffie in Borgarness. We kunnen terug kijken op een paar leuke dagen. Hoewel het zaterdag de hele dag heeft geregend, hebben we ons toch weten te vermaken met een bezoek aan een zwembad en kijken naar wat filmpjes. Daarna hadden we beter weer en hebben we veel korte wandelingen gemaakt en genoten van het prachtige landschap en licht.
Morgen hebben nog een hele dag. We gaan ook nog even langs Anna mijn chauffeur van afgelopen zomer. En daarna slapen we de laatste nacht bij Sigbjorn.
Woensdag vliegen we weer naar Nederland

• 29 Oktober 2012 - 18:41

Fototaker:

wow, what a fabulous trip for you both, but sorry to hear about the mud bath!! she'll heal soon enough and will be able to enjoy future such memorable trips!! take care!!

• 29 Oktober 2012 - 19:00

Irma:

Hej mutsen...je gaat toch niet wandelen op IJsland op Crocs :( Oef da s vragen om.... Hopenlijk geen blijvende gevolgen er aan over houden hoor!! Nog fijne dagen (op wandelschoenen)

Kram Irma

• 29 Oktober 2012 - 19:05

Saskia:

Ha! Prima anti-IJslandpromotie! ;-)

• 29 Oktober 2012 - 20:14

Tineke:

Wow,mooie vrouw in tweevoud,
    wat een prachtig beeld roept dat op, een warm bad in zo,n desolaat stuk natuur,terwijl het sneeuwt,stilte van de natuur rondom en de stil makende rust van de neer dwarrelende sneeuw,opwaartse dampen van het hete water ,een genot voelend warm lijf,ogen die dit alles mogen aanschouwen en oren die verloren mogen gaan in het ruisen van je eigen hart,enkel dat,wat een geluksvogels zijn jullie toch.Heel veel liefs van hier.Tineke

• 29 Oktober 2012 - 20:57

Carola, N.w.hout:

Hi meiden,
    Super om jullie ervaringen te lezen. Wat heerlijk toch, die warme baden! Geniet ervan.
    Liefs Carola.

• 31 Oktober 2012 - 08:56

Gerda:

Hoi, klinkt weer lekker avontuurlijk. Dat zijn van die dingen die je bijblijven en dat maakt het reizen nou juist zo leuk. zie je morgen bij Carin. groetjes aan Mijam.
    ger