Onze laatste dagen op het Noorder eiland - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Onze laatste dagen op het Noorder eiland - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Onze laatste dagen op het Noorder eiland

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

03 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Vandaag rijden we alweer naar de hoofdstad van Nieuw Zeeland, Wellington . Gisteren heeft een deel van de groep de Tongariro crossing gedaan. De mooiste dagwandeling van Nieuw Zeeland zegt men. De lopers hadden enorme pech. Ze hebben de hele wandeling niet veel kunnen zien ivm met de bewolking waar ze in liepen en een deel van de groep kreeg ook nog een enorme hagel en regenbui over zich heen. En het zicht was slecht. Wat een pech én afzien. 21 km. lopen door Alpine gebied en dan deze omstandigheden.
De rest van de groep had meer geluk. Wij liepen het grootste gedeelte van onze wandeling in de zon en tijdens het koffie drinken begon het te storten, maar toen zaten we toch al droog binnen.
De dagen daarvoor was het overigens in Nieuw Zeeland noodweer geweest. Vooral op het Zuider eiland. Overstromingen, wegafsluiting ivm de hevige regenval. Enorme windstoten. Echt beeste weer. Mensen die in hun auto moesten blijven slapen. Bussen die gestrand waren. Het was echt heftig. Gelukkig hadden wij er niet zoveel van gemerkt. In de middag en avond van ons bezoek in Rotorua heeft het wel veel en onophoudelijk geregend. Zelf had ik er weinig last van. Ik lag al vroeg op bed die dag omdat ik niet helemaal lekker was. Misselijk, en diarree. Gelukkig duurde dat maar één nacht en één dag toen ging het weer opknappen heen.
We hebben hier ook nog kunnen genieten van de supermaan. Echt zo'n heldere maan. Helaa was het die nacht zwaar bewolkt, anders hadden we ook nog kunnen genieten van een totale maansverduistering.
Al met al weer een leuke avontuurlijke reis. De groep is leuk en de chauffeur ook. Lekkere jonge gast, die goed en stevig rijdt.
Tot een volgende keer
Liefs Leela

• 03 Februari 2018 - 19:44

Mariël:

Jeetje, dat klinkt heftig zeg! Maar na regen......... Veel reisplezier verder met de groep. Op het Zuidereiland. Kom je nog in Timaru? Groetjes aan mijn familie daar. :-)
    En lieve groetjes voor jou.

• 03 Februari 2018 - 22:35

Carola:

Ja, we hadden het al gelezen, heftig. Maar......jullie gaan er nu heen en hopelijk hebben jullie daar beter weer. Geniet ervan. Groetjes Carola.

• 07 Februari 2018 - 18:58

Joost En Joke:

Kia ora!
    Wat naar nou al die regen. Hopelijk nu beter op het Zuidereiland en ook hopelijk geen buikklachten meer. Kun je er niet bij hebben. Goeie reis verder en leuk om weer je verslagjes te lezen.
    Lieve groetjes