Bultrug gespot bij Castricum aan Zee - Reisverslag uit Castricum aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Bultrug gespot bij Castricum aan Zee - Reisverslag uit Castricum aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Bultrug gespot bij Castricum aan Zee

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

14 Januari 2013 | Nederland, Castricum aan Zee

Vanmiddag liep ik met mijn vader een rondje bij Castricum aan Zee. We zagen een paar mensen met camera en verrekijker langs de vloedlijn. Ik was op zich wel nieuwsgierig wat ze aan het spotten waren. Dus keek ik ook wat meer richting zee. Ik zag voor mijn gevoel een paar keer en zeehondje onderduiken. Ach misschien waren ze wel zeehonden aan het spotten of byzondere vogels.
Toen we ons rondje gewandeld hadden stonden de spotters er nog steeds. Nadat we wat hadden gedronken in het restaurantje Zoomers ging mijn vader toch eens vragen waar die mensen nou naar stonden te kijken. En wat bleek. Er werd een walvis gespot. Een bultrug. Dus wij gelijk beter kijken naar de zee. En ja hoor ineens zag ik een spuit en daarna de rug van de bultrug. En dit niet 1 keer, Nee hoor wel 5=6 keer zagen we de spuit. Ineens zag ik iets wat meer was dan een spuit alleen. Het water spatte erg hoog op. Dit had ik al eerder gezien in IJsland en dat betekende dat de bultrug gesprongen had. En ja hoor even daarna zagen we de walvis in zijn geheel boven het water uit springen. Ik wist niet wat ik zag. Wouw een springende walvis, hier in de Noordzee. Al heel lang liep ik te vertellen hoe geweldig het zou zijn om een keer een walvis te zien langs onze kust. En hier was ie dan. En dan nog een sprong makend. Zo hebben mijn vader en ik het gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=KvYIgev1joc
Echt supergaaf.
Ik doe een paar linken erbij van sites waar ze ook over deze walvis vertellen en zelfs filmpjes laten zien. Ik heb nog getracht een foto te maken, maar helaas was de walvis iets te ver weg voor een mooie foto. Daatom maar een paar foto's van de bultrug in IJsland.
Wie weet zwemt hij morgen ook nog langs Wijk aan Zee.
Liefs Leela

http://www.trouw.nl/tr/nl/5948/Dierenwelzijn/article/detail/3376848/2013/01/14/Weer-bultrug-gespot-bij-Egmond-aan-Zee.dhtml?utm_source=scherm1&utm_medium=button&utm_campaign=Cookiecheck

http://jeugdjournaal.nl/item/448009-tijn-en-annejolijn-zien-walvis.html

http://www.ecomare.nl/bezoek-ecomare/nieuwspagina/news/hollands-bultrugspotten/?no_cache=1&cHash=dfae5739118469239b1eca291e739648


  • 14 Januari 2013 - 18:39

    Mirjam:

    Wat heb jij toch weer een mazzel lief, soms wordt ik toch wel wat jaloers hihi
    Hoop dat we hem nog eens samen zien!
    xxxx

  • 14 Januari 2013 - 23:19

    Wilma:

    Gaaf! Nou, de bultruggen vliegen je momenteel wel om de oren in Nederland! Wie weet zwemt hij zaterdag wel langs in Alkmaar, in Wakker! Kom je ook?

    groetjes,
    Wilma

  • 15 Januari 2013 - 10:18

    Jos De Groot:

    Gossie, wat leuk. En dan nog op film ook!
    Bedankt. Jos

  • 26 Januari 2013 - 15:10

    Isabel:

    Heee globetrotteres !! hahahaha mooi om te lezen af en toe een stukje we gaan elkaar zien he xxx Isabel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Castricum aan Zee

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1118
Totaal aantal bezoekers 208979

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: