Australie - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Australie

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

19 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Australie
Bezoek aan mijn neefje Bram
Vorige week dinsdag landde ik op Airport Perth. Bram en zijn vriendin Terina haalden mij op. Na een half uurtje rijden waren we in hun huisje in Armadale, een wijk van Perth. Een lief klein huisje in een super smal straatje. Ze wonen hier pas een maand. Ik heb geluk. Ik krijg een eigen kamer. Helaas is er in huis geen airco.en aangezien het buiten 37 graden is, is het in huis ook best warm. Vooral 's nachts is het s super warm. Gelukkig heb ik een dun lakentje bij me en slaap ik heerlijk.
De eerste dagen trekken Bram, zijn vriendin en ik samen op. Dat wil zeggen, we Stan op, ontibjten ieder op ons eigen tijdstip . Ergens in de middag gaan we op stap. Zoals naar Fremantel en naar het Park in Perth.
Alles doen ze hier met de auto.zelfs de supermarkt wordt soms meerdere malen per dag bezocht per auto.wel even anders dan bij mij thuis. Bram en Terina leven samen met hun 2 katten vooral veel binnen. Bram heeft het er erg naar zijn zin. Lekker zijn eigen ding doen, muziek maken op de computer, tv kijken, met vrienden boeiende spelen doen. Familie van Terina bezoeken. Nee hij mist Nederland niet. En hij vind het fijn. Ook vind hij het fijn om engels met mij te praten. Dus de dagen dat wij samen op pad gaan spreken we steeds in het Engels. Even wennen,maar het lukt me toch om me erbij te ontspannen. Hij vind het echt fijner zo.
Samen maken we een 4 daagse tocht naar het Zuiden van Perth. Met een gehuurde auto rijden we naar Busselton, en overnachten op een camping in onze eigen tenten. Ik heb voor Bram een eigen tentje mee genomen. En ook voor mijzelf. Zo kunnen we reedlijk goedkoop overnachten en hebben we toch onze eigen privacy. We bezoeken prachtige stranden, kusten en wandelen in oude bosses. Genieten van het heerlijke weer . Soms in de zon , soms in de schaduw. Zien mooie zonsondergangen en de opkomende maan. Zelf neem ik regelmatig een duik in de oceaan. Wouw wat is dat heerlijk. Bram is niet zo'n zwemmer en past op mijn tas. Heel handig.
We bezoeken de Karri bomen. Vinden met moeite het bos waar ze groeien. We wandelen over de rottsen bij Cape Leeuwin. We genieten van een prachtig strand bij Prevelly.
Zoveel kleuren blauw en groen. Echt onbeschrijvelijk mooi. Bram klautert nog een berg op als een jonge hond, en dat is hij ook nog. 27 jaar.
Onze laatste overnachtings plek is bij de Sepentine Falls. En zowaar zien we onze eerste kangeroos. Hoewel ik ze tijdens een nachtelijke sanitaire stop ze ook al had gespot. Alleen toen was ik er meer van geschrokken. Tijdens onze avondwandeling kon ik er meer van genieten.
Vandaag zijn we via Rokkingham langszaam terug gereden naar Armadale. Onderweg nog wel verschillende wandelingen gedaan en mijn laatste duik in de oceaan genomen.
Nu lig ik op mijn matje in hun huisje. Nog 1 nachtje slapen en ik vertrek naar Nieuw Zeeland. Heb wel zin in een frisser klimaat.
Ik heb genoten van dit weekje hier bij Bram en het is ook tijd om verder te gaan. Bram en Terian bedankt voor jullie gastvrijheid. Het was fijn om Bram te zien in zijn nieuwe leven.
Iedereen lieve groetjes vanuit Down Under Tot de volgende keer.
Liefs

  • 19 Januari 2017 - 10:02

    Gerda:

    Klinkt goed Leela,
    veel plezier in nieuw-Zeeland; lekker dat het daar wat koeler is.
    geniet maar weer van je zoveelste reis.
    groetjes Ger

  • 19 Januari 2017 - 12:02

    Ranjana:

    Lieve Leela, wat bof je toch weer. Onlangs zag ik op de televisie een mooie reportage over Nieuw-Zeeland, in connectie met Antarctica. Genoten van de beelden. Moest aan je denken - en voilà! Je reis vind ik in m'n mailbox. Ik wens je heel veel genoegen daar verder down under! Ik ga je weer volgen. Liefs! Ranjana

  • 19 Januari 2017 - 23:13

    Carola (N.w.hout):

    Wouw Leela, klinkt erg goed en mooie foto's. Leuk dat je zo even in het leven van Bram een kijkje kon nemen. Geniet verder, ook straks in NZ. Liefs Carola.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 208861

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: