Ziek in IJsland, deel 1 - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Ziek in IJsland, deel 1 - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Ziek in IJsland, deel 1

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

19 Mei 2012 | Faroe eilanden, Tórshavn

Op 27 april vertrok ik met Raagi met mijn groene bus naar Noord Denemarken. Na een aantal stressvolle weken was het toch gelukt om alles voor elkaar te krijgen voor mijn grote IJsland et de bus avontuur.
Weken geleden was ik al begonnen met de voorbereiding. Mirjam vond het leuk om de bus van binnen te verbouwen en ik regelde de bootticket en het vliegtuig ticket. Daarnaast moest de bus worden gekeurd en kreeg ie ook nog een kleine beurt. Ja voor een jaar naar IJsland dan moest ie wel helemaal op orde zijn. De werkzaamheden van Mirjam verliepen prima, ze sloopte de kastjes eruit en creerde een veel ruimere slaapplek en er ontstond ook meer licht in de bus. Echt top hoor, wat een klusvrouw. Om trots op te zijn.
De reistickets waren snel geregeld, We voeren in het laagseizoen en dat scheelt aanzienlijk. Zo'n 300 euro pp en dan zit je 3 dagen op de boot met een kleine tussen stop op de Faroereilanden, en dat inclusief een 2 persoonshut en natuurlijk een plekje voor de bus. Viel mij alvast reuze mee.
Maar goed toen kwam er een kink in de kabel, tijdens de beurt die de bus kreeg, bleek de dieselpomp stuk te zijn en dat gebeurde zo'n anderhalve week voor vertrek. Met veel moeite vond onze monteur een pomp in Friesland (een nieuwe is onbetaalbaar)en 2 dagen voor vertrek was de bus weer rijklaar. Bij mij leverde dat enige stress op helaas.
Daarnaast werd ik ook nog wat ongerust gemaakt door mijn IJslandse vriend die zich afvroeg of ik de bus wel een jaar op IJsland kon laten staan. Na veel zoeken en hier en daar wat navragen bleek dat de bus een jaar op IJsland mag zijn met chauffeur. Maar goed ik vlieg af en toe heen en weer en tot nu toe bleek dat geen probleem, dus het avontuur kon toch echt beginnen.
Op vrijdag de 27e april vertrokken Raagi en ik dus naar Hirtshals in het Noorden van Denemarken. We checkten in en kregen een sleutel van onze kamer. Onze kamer zat op de 8e verdieping, precies waar het buitendek was. Zo konden vanuit onze kamer in een minuut naar buiten lopen en even uitwaaien. Echt heerlijk. De overtocht was een soort cruise van Denemarken via de Shetland eiland, de Faroereilanden en dan IJsland via een fjord binnen varen. Omdat het best een lange tocht was had ik lekker wat filmpjes meegenomen en om in de stemming te komen hebben we samen de serie Manni en Nonni gekeken. Een kinderserie dat zich afspeelt op IJsland en erg leuk is om naar te kijken.Ook maakten we vaak een rondwandeling op de boot, of we zaten op een bankje in de zon. Ook ginen we af en toe shoppen, ja ja moet toch wat niet waar. En verder lekker veel op bed liggen, genieten van de deining.
Op de Faroereilanden mochten we van de boot af en konden we nog een leuke wandeling maken. Zo gek om in een land te zin waar maar 50.000 mensen wonen en waar nog zoveel ongerepte natuur is. Vervolgens voeren we verder en uiteindelijk bereikten we IJsland op dinsdag 1 mei.
Bleek het net een vrije dag te zijn op IJsland (de dag van de arbeid) en was alles dicht. Gelukkig hadden we eten zat bij ons en water konden we wel tappen, dus gingen we maar gelijk rijden.
Ik stop even met mijn verhaal morgen ga ik weer verder.
Welterusten en het wordt vervolgd

  • 18 Mei 2012 - 23:49

    Arnold Jansen:

    Benieuwd naar het vervolg van deze mooie reis! Veel plezier !!

  • 19 Mei 2012 - 06:50

    Joost En Joke:

    Hoi Leela,
    Leuk om weer wat van je te horen, maar de de kop duidt op narigheid. Hopelijk is het niet ernstig.
    Groetjes en we gaan weer volgen.

    Joost en Joke

  • 19 Mei 2012 - 06:59

    Han Vriens:

    Dag lieve Leela en Mirjam, Groningen zondagochtend. Iedereen ligt nog in bed. Ik ben al uren wakker. Heerlijk alleen. We zouden dit weekend naar Vlieland gaan, maar de buienradar wenste ons veel regen toe. De waarheid bleek anders. De zon schijnt al dagen op het eiland. Jammer. Volgende week een nieuwe poging en dan gewoon vertrouwen. Ik mis de zee.
    Drukke tijd met al die trainingen van Man!, manvrouwinstituut en Aumm. Vooral ook omdat ik nog gewoon werk en mijn gezin ook aandacht vraagt. Ook heel voedend en mooi al die dappere mensen die een reisavontuur met zlchzelf aangaan.
    Fijn om jouw avontuur in IJsland te lezen. Veel plezier samen en graag tot ziens.
    Liefs van Han (Niradha, Dewi en Mo)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Faroe eilanden, Tórshavn

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 208991

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: