Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Kaikoura

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

11 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

De rit naar Kaikoura was behoorlijk spectaculair. De laatste 40 km waren zoveel plekken zichtbaar van de aardbeving in November 2016. Echt hele stukken land weggevaagd. De weg was enorm beschadigd op verschillende plekken. Vooral de plek waar we normaal de zeehonden colonie konden bekijken, helemaal verwoest. De zeebodem is op veel plekken 5 meter gestegen. Echt bijzonder. en zijn echt heel druk bezig alles weer op orde te krijgen. Sinds Kerst 2017 is de weg weer open vanaf Blenheim naar Kaikoura.
Het dorpje Kaikoura is best wel een tijd onbereikbaar geweest voor toeristen. Gelukkig kregen de mensen hier financiële ondersteuning van de regering. Anders hadden ze het niet kunnen redden hier.

Vandaag zouden mensen walvis gaan kijken, maar door de mist is het uitgesteld. Misschien gaan ze straks toch nog varen. Maar even duimen voor ze.
Morgen vertrekken we naar het westen van het Zuidereiland. Ook maar weer duimen voor mooi weer.

Liefs Leela

• 11 Februari 2018 - 06:56

Jivan:

Hé lieverd
    Heftig hoor zo n verhaal. Gelukkig worden de mensen daar ondersteund. Lijkt mij helemaal bizar als je het gebied kent en je ervaart die grote verandering. Het is en blijft New Zeeland met zijn ruige natuur en ook de zeker hele mooie stukken natuur. Alhoewel die kust ook vast heel spectaculair zal zijn om te zien..... Ben benieuwd of je nog hebt gezwommen met dolfijnen.
    Knuffies
    Jivan