Groenland - Reisverslag uit Ilulissat, Groenland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Groenland - Reisverslag uit Ilulissat, Groenland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Groenland

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

18 Juni 2015 | Groenland, Ilulissat

Sinds vorige week donderdag ben ik in Groenland. Geland in Ilulisat, 1 nachtje in de jeugdherberg alhier. De beloofde camping bestond niet meer, dus ik was blij dat er wel én jeugdherberg was. Én dag later zat ik al op de boot naar Disco Eiland. Hier zou ik 5 dagen blijven. De tocht er naar toe was prachtig. We passeerden meters hoge ijsbergen. Echt spectaculair. Eenmaal in het plaatsje , waarvan ik naam steeds vergeet aangekomen werd ik opgewacht door de eigenaar van de hostel waar ik 5 nachten zou blijven. ik kreeg de sleutel en de route hoe er te komen. Bleek dat ik best én mooie kamer kreeg. En in het huis was het lekker warm en er was én fijne keuken en én heerlijke douche.
Bij de plaatselijke vvv, dat bestond uit 1 man, nl Lars geinformeert over de wandelingen. Wat bleek, de afgelopen Winter was zo koud en er was zoveel sneeuw gevallen dat je eigenlijk helemaal niet kon wandelen. De sneeuw was aan het smelten en dit maakte het wandelen over de sneeuwvelden erg gevaarlijk en dus onmogelijk. Zat ik hier in én piep Klein dorp en kon ik niet wandelen. mmmm wat nu?
Gelukkig was ik niet de enige toerist. Er waren ook 2 Zweeds meiden die met het zelfde zaten. Zij besloten de volgende dag mee te doen met een hondenslee tour. Ik besloot ook mee te gaan. En het was éen succes. Via een beklimming van én paar uur, gedeeltelijk op sneeuwschoenen kwamen we bij én sneeuwscooter die ons naar boven bracht. Best spannend, want het ging toch snel. Gelukkig kwamen we veilig boven en daar wachtte ons het volgende avontuur. Én ritje op én hondeslee. het weer was prachtig, zon en bijna geen Wind. Na afloop zijn we nog én tijdje bij de hut gebleven en hebben genoten van het uitzicht. Moe en voldaan gingen we weer naar beneden.
De volgende dag heb ik wat getracht te wandelen, net als de daarop volgende dagen. De 2 zweedse meiden waren allang weer terug naar Ilulisat en ik merkte dat ik ook weer terug wilde. Gelukkig kon ik mijn ticket wijzigen en zo kwam ik én dag eerder dan ik had bedacht aan in Ilulisat. De boottrip was geweldig. onderweg zelfs nog én walvis gespot.
Nu kampeer ik op én supergave plek met uitzicht op de ijsfjord. beter kan niet. Ik val in slaap met het beeld van de ijsbergen en ik Word ermee wakker. Echt zo gaaf. Heb nog nooit op zo'n geweldige plek gekampeerd. Nog 2 nachtjes hier en dan vlieg ik weer terug naar IJsland.
Volgende week donderdag komt mijn groep aan, ook daar kijk ik naar uit.

De computer waar ik nu op zit heeft én beetje kuren. Het woordje een Zet ie steeds om in én , dus ik laat het maar even zo.

Lieve groetjes uit éen nogal fris groenland.

  • 18 Juni 2015 - 23:32

    Ik:

    He leela
    wat leuk om je verhalen te lezen! Het meeste weet ik eigenlijk alaar niet dat je met een ijsschots gaat slapen en ermee wakker wordt ha
    kijk uit naar je volgende belevenissen


    X
    ik

  • 19 Juni 2015 - 08:28

    Carola (Noordwijkerhout):

    Hi Leela,
    Klinkt heel, heel mooi!!! Gaaf die sneeuwscooterrit. Goed om te horen dat je een alternatief had voor het wandelen. Veel plezier en goede reis met je groep. Liefs Carola.

  • 19 Juni 2015 - 11:06

    Joost En Joke:

    Hoi Leela, je bent weer helemaal in je element zo te lezen. Een snowscootertocht hebben Joost en ik in Kirkenes (Noorwegen) gemaakt. Fantastisch leuk! En een hondensleetocht in Tromsø. Ook een belevenis. We kijken weer uit naar je reisverslag in IJsland. Veel plezier daar.
    Groetjes van ons beiden.

  • 19 Juni 2015 - 15:14

    Mariel:

    Ha Leela,
    Dat klinkt weet als vreselijk genieten. Heerlijk voor je. En hou ons maar op de hoogte, het is leuk om je te volgen.
    Lieve groet, Mariël

  • 19 Juni 2015 - 17:46

    Saskia:

    Hai lieverd,
    Zo te lezen heb je het weer erg naar je zin.Leuk!
    En eh... ik ben NIET jaloers! Kamperen met ijsbergen.... brrr! :)
    Knuf,
    Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1229
Totaal aantal bezoekers 208796

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: