Vliegtuig gemist - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Vliegtuig gemist - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Vliegtuig gemist

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

07 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vandaag vertrok ik vanaf Schiphol richting Nieuw Zeeland omdat ik weer een reis te mocht begeleiden. Mirjam had me weggebracht en na een warm afascheid stapte ik in het vliegtuig..
Ons vliegtuig had 40 min. vertraging, waardoor ik wel erg laat aankwam in Londen. Nog net op tijd bereikte ik met nog een paar medepassagiers de termanal waar vandaan ons vliegtuig zou vertrekken.Vroeg de vrouw achter het loket of ik wel een visum had. mmmmmmm dacht ik , ik heb toch geen visum nodig voor Nieuw Zeeland, ach misschien kreeg je die wel automatisch bij het ticket kopen, dus ik zei "ja". Bleek dat ik een electronisch visum nodig had voor Amerika. Wist ik veel. Nee die had ik dus niet. Jammer, maar dan kunt u niet mee, werd mij medegedeeld. Ik schrok me rot, wat..... kan ik niet mee. Jeetje kan ik dat visum nu niet regelen. Nee dat kon niet, daar was geen tijd meer voor. Jeetje, dat kon niet,, moest ik dan hier blijven. Nee toch, dat kan toch niet waar zijn, maar jawel hoor. De vrouw achter de balie was onverbiddelijk. Ik kon niet mee. Ik was niet de enige met dit probleem. De vrouw die naast mij stond had ook geen visum. Daar stonden we dan. Ja morgen konden we wel mee maar nu moesten we maar hier blijven. Dus wat nu. Een beetje verdwaasd liepen we naar de uitgang, snel een hotel en taxi geregeld. En nu zit ik in een Mac Donalds te schrijven. Hier is gellukkig wireless internet acces. Ben er nog steeds een beetje beduust van.
Gelukkig dat ik niet alleen ben. De mevrouw waar ik mee ben heeft samen met mij een kamer genomen. We zitten in het hartje van de stad in een oud hotel. Morgen om 11 uur komt de taxi ons weer halen en om 15.45 vliegen we toch nog naat Nieuw Zeeland.
Ik ga nu terug naar het hotel en hoop dat ik een beetje kan slapen.
Tot de volgende keer,
lieve groetjes Leela

  • 07 Februari 2011 - 21:24

    Mirjam Tazelaar:

    Hey liefje....
    Veel sterkte hoor en slaap toch een beetje!
    Morgen maar weer lekker verder...
    Uiteindelijk kom je in NZ! Dat is zeker.
    Veel liefs
    xxx

  • 07 Februari 2011 - 21:33

    Georgien:

    hoi meid ,hier de nodige ondersteuning per luchtpost ; er wordt van jou gehouden ! dat is een warme deken om je heen ,zo ben je nooit alleen . goede reis ,en de zon wacht op jou in new zeeland ,liefs georgien

  • 07 Februari 2011 - 21:34

    Jéééétje!!!:

    Wat een toestand Leel!! Snap nog niet zo goed hoe het nou kan dat je vandaag níet mee kon en dat je morgen wél(?) zonder visum mee kan. Raar systeem daar hoor..... En hoe zit het dan nu met jouw reisgroep?Staan die nu te wachten in Nieuw Zeeland op je? Wat een schrik voor je! Ben blij dat je samen met iemand bent daar. Een aardig iemand hoop ik?! Hoop dat je kan slapen meis en wens je alle goeds en goed vervolg vd reis!!!liefs,
    Ina

  • 07 Februari 2011 - 21:37

    Els Klaassen:

    Ach...jeetje Leela wat sneu voor je.
    In ieder geval heb je een mede gedupeerde en wie weet wat een leuke vriendschap dat weer kan worden.

    Ik wens je heel veel plezier in Nieuw Zeeland, wees blij dat het maar een dag vertraging is en geen orkaan of tsunami o.i.d.
    Was je er al eerder geweest?

    Ik ben nieuwschierig naar je verhalen.

    (Met mij gaat het goed: ontstekingsverschijnselen zij uit m'n bloed verdwenen!)

    Dag.....liefs: Els

  • 07 Februari 2011 - 21:48

    Carola (N.w.hout):

    Hi Leela,
    Klinkt spannend, maar zo te horen gaat het helemaal goed komen. Prettig dat je deze situatie niet alleen hoeft door te maken. Wel vreemd wat betreft het elektronische visum. Kende jij dat?
    En nu kan je morgen dus wel verder. Vlieg je dan niet via Amerika? Ik begrijp er niets van. Zal het nog wel een keer horen. Hoop dat je morgen lekker verder kan. Het ga je goed en geniet weer van je reis in NZ. Danny gaat er volgende week net weer weg na 4 maanden. Hij gaat nog 1 maandje naar Bali en dan komt ie begin maart weer naar Nederland.
    Veel plezier.
    Liefs Carola.

  • 07 Februari 2011 - 22:04

    Wow:

    yes, a VISA must be obtained before you depart... so many changes how can one keep track of everything? hoping your problems get resolved quickly but still, the hassle and the embarrassment of not having one. yes, i know how that must feel. good luck and happier travels!!!! HUGs to you from San Francisco!!!

  • 07 Februari 2011 - 23:01

    Annemie:

    Hey Leela,

    Groetjes van je Aumm maatje Annemie. Hoezo had je een visum nodig voor Amerika, heb ik iets gemist? Je ging toch naar NZ? Of vlieg je door het luchtruim van de V.S?
    Hoop dat het een beetje rustig is met het weer in NZ.
    Fijne reis.

  • 08 Februari 2011 - 07:07

    Joost En Joke:

    Goedemorgen lieve Leela,
    Goed geslapen?! Wat een gedoe, zeg. Hopelijk lukt het vandaag om verder te reizen. Leuk voor je dat je naar NZ mag. Vandaag precies drie jaar geleden gingen we via Punakaiki naar Christchurch. Een goede reis verder, zonder gedoe, en geniet van al het moois in NZ.
    Liefs Joost en Joke

  • 08 Februari 2011 - 07:52

    Gerda:

    Hoi Leela. je weet het hè; niets gebeurt voor niets. Op het moment is het niet leuk maar je weet soms niet waar het goed voor is én misschien hou je er wel een hele leuke kennis aan over...
    Eén dagje minder jammer maarja wat is het op een mense leven. De groep kwam toch pas later??
    I.i.g. alsnog een goeie reis en geniet van het land. by the way; mijn collega is heel blij met de boekjes. Nog bedankt.
    groetekes ger

  • 08 Februari 2011 - 07:53

    Francina:

    Goed gevoel om bij tegenslag zoveel warme reacties te ontvangen!
    Je staat er prima voor, lees ik.
    Houden zo. Heel veel plezier en hopenlijk nog veel meer spannende avonturen.
    Immers: een avontuur, een aansprekend verhaal.
    Dat zie je nu maar weer!!

  • 08 Februari 2011 - 10:23

    Jonne:

    Ach mens toch, wat een vette pech!! Gelukkig had je een 'lotgenote' en ik hoop dat je inmiddels safe and sound in nieuw zeeland bent aangekomen!! heb het goed meis, ben benieuwd naar de rest!! liefs, jonne

  • 08 Februari 2011 - 19:12

    HermJan En Anna:

    Oei is dat schrikken, heel vervelend; je deed het er niet om en komt vast allemaal goed. Fijn voor je een reis in NZ. Voorstraks heel veel plezier, liefs, HermJan en Anna.

  • 09 Februari 2011 - 03:50

    Marian:

    Ik heb naar je uitgekeken vorige week in Tongariro en in Arrowtown!
    Zit nu in Invercargill. Volgende week disndag vertrekken we uit N-Z.
    Ferry en ik gaan vanaf Singapore lekker nog 2 weken naar Bali.

    Veel succes met de tour in N-Z

    Liefs Marian

  • 09 Februari 2011 - 10:29

    Jos De Groot:

    Hoi Leela,

    Wat een verhaal! Ik wist ook niet dat je voor transit een visum nodig hebt. Hopelijk zit je, als je dit leest, hoog en droog in Nieuw Zeeland.
    groetjes, sterkte, prettige reis!

  • 13 Februari 2011 - 21:26

    Liesbeth (Askja):

    Ha Leela!
    Toch goed en op tijd aangekomen in NZ? Toch een van je favoriete bestemmingen, niet?
    Voor welke organisatie ben je op pad? Askja? Heel veel plezier in ieder geval!
    Bless bless!

  • 29 Juli 2011 - 21:56

    Nelly Walraven :

    ik heb genoten van jouw foto"s
    Mieke zou wel erg graag met haar Joop mee gaan naar ijsland maar ik hoef niet zo nodig die kou in. gr. Nelly Walraven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 209435

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: