Noorwegen met onze nieuwe kampeerauto - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Noorwegen met onze nieuwe kampeerauto - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Noorwegen met onze nieuwe kampeerauto

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

05 September 2011 | Nederland, Wijk aan Zee

3 weken lang hebben Mirjam, Rivka (17 jaar), Moiko (14 jaar), (Mirjams kinderen) en ik rondgetrokken door prachtig natuurrijk Noorwegen.
We begonnen de reis met een bezoek aan Mirjam haar zus, Irma. Zij woont tegenwoordig met man en 2 prachtige husky honden in de buurt van Trysill. Leuk om zo alvast een beetje in Noorwegen te zijn. Helaas was het mooie weer van de Noordse zomer een beetje voorbij en hebben we de 1e dag alleen maar binnen gezeten omdat het alleen maar regende. Gelukkig werd het weer later beter en hebben we toch nog wat kunnen zien van de omgeving van de woonplek van Irma.
Na een paar dagen zijn we naar de Jotunhiemen gegaan. Hier hebben we een aantal heerlijke wandelingen gemaakt. Moiko en ik zijn nog op een gletsjer geweest. Echt een prachtige ervaring.
Vanaf Voss hebben we nog een treintocht gemaakt naar Finse. Daar hebben we in de stromende regen een kleine wandeling gemaakt met volle bepakking, omdat we graag een keer in de vrije natuur, ver van alles wilden kamperen. Was me wel een avontuur zeg. Met stromende regen hebben we de tenten opgezet. Mirjam heeft zelfs nog worstjes opgewarmd.En dat terwijl de regen uit de lucht bleef stromen. Gelukkig kreeg ze het daarna toch nog warm in de droge slaapzak.
We zijn ook nog naar de "preekstoel" geweest in de buurt van Stavanger. Wederom regende het pijpestelen en dus liepen we weer in de nattigheid omhoog.
Nu lijkt het of we alleen maar regen hebben gehad. Gelukkig was dat niet waar. Ook scheen regelmatig de zon en konden we toch af en toe genieten van de warmte daarvan.
Al met al was het een mooie ervaring. En onze nieuwe kampeerbus is ons prima bevallen. Heerlijk om zo buiten te kunnen zijn en toch de luxe van een dak boven ons hoofd. Echt supergaaf hoor.
Lieve groetjes Leela

• 05 September 2011 - 18:06

Mirjam:

mmmmmmmjum
    Een avontuur om ook weer nooit te vergeten!!
    xxx

• 05 September 2011 - 18:40

Ina:

Jééétje wat klinkt dat weer prachtig mooi en bijzonder en wat een heerlijke foto's weer!
    Welkom thuis!
    liefs,
    Ina

• 05 September 2011 - 18:49

Saskia:

Hee, nieuwe bus! Istie van jou? Kom je 'm showen? Enne, Noorwegen lijkt op IJsland zo te zien. Beetje boomloos ook, he? :)
    Kus

• 05 September 2011 - 18:51

Irma:

Eerst al genoten vd foto s van Rivka en nu deze! Geweldig mooie vakantie geweest zo te zien! Ondanks de regen....

kram(zweeds)/klem(noors)/knuf (nederlands gih)
    Irma

• 07 September 2011 - 18:45

Fototaker:

HOLA!!! great trip it seems but that's normal for YOU!! love the camper, is it a VW? i need to get one of those. love the fotos espec the one of the play of light and fjords. good to see you now had some GREAT company!!! HUGs to y'all and take care!!! great photography!!!!