Op weg naar de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Op weg naar de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Op weg naar de andere kant van de wereld

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

14 December 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gisteren ben ik vertrokken uit Nederland op weg naar de andere kant van de wereld. Mijn reis begon al vreemd. Vanmorgen vroeg stap ik uit Mirjam haar huis en kijk niets vermoedend naar beneden waar onze groene bus staat. Zie ik dat de deur van de auto gewoon open staat. Ik roep nog naar Mirjam, de deur staat open . Ik schrik me echt rot. Zondagavond had ik nl. mijn grote rugzak in de bus laten liggen. Om dat ding nou heen en weer te gaan slepen. Dus het eerste wat ik denk is, o als mijn rugzak er nog maar in ligt. Heb ik dan gisteravond de deur niet op slot gedaan. Ik kan het me haast niet voorstellen. Mirjam verslikt zich bijna in dat spul waar je je tanden mee kan schoon spoelen. Met de schrik in de benen rennen we samen naar beneden. Eenmaal bij de bus zie ik dat er is ingebroken. Overal ligt glas . Met 1 blik naar achteren zie ik dan mijn rugzak er gewoon nog ligt. Jeetje wat ben ik opgelucht. Wow. Ondanks de schrik ben ik ook opgelucht. Het enige wat ze hebben meegenomen is mijn Tom Tom en een snoertje van mijn iPod. Maar goed balen is het wel. Vooral alle rommel en gedoe er om heen. Dat moet Mirjam nu voor mij doen, want ik moet echt weg nu. Met Mirjams auto rijden we naar Schiphol. Een rit die normaal 20 minuten duur neemt nu ongeveer anderhalf uur in beslag. Ook dat levert mij de nodige stress op. Gelukkig blijft Mirjam kalm en nog ruim op tijd komen we aan bij de incheck balie. Na een kop koffie nemen we afscheid. Beiden houden we het niet droog. Nu zit ik in Kuala Lumpur en over een paar minuten mogen we het vliegtuig in.
Ik ben gisteravond aangekomen in Auckland en kreeg een prachtige kamer met bad. Na een kort nachtje heb ik vanmorgen genoten van het bad. En vandaag ga ik een beetje acclimatiseren. Van Mirjam hoorde ik net dat de autoruit morgen gemaakt wordt. Alles is weer rustig.
Veel liefs en tot een volgende keer Leela

  • 14 December 2011 - 07:09

    Joost En Joke:

    Ha die Leela,
    Leuk om weer eens wat van je te horen en een mooie tijd gewenst in Nieuw-Zeeland. Jammer dat de start in WaZ minder leuk was.
    Groetjes en we gaan je volgen.

  • 14 December 2011 - 07:11

    Els:

    Hallo Leela,
    Wat fijn voor je dat je weer een reis hebt, en wat voor 1 !
    Ik wens je heel veel plezier, geniet ervan en ik kijk uit naar je verslagen.
    Met de auto komt wel weer in orde hoor. Maar wel vervelend om op die manier te vertrekken.
    Hou je taai en geniet. Tot volgende mail.
    Els

  • 14 December 2011 - 07:12

    Saskia:

    Sjonge, wat een stresssssss.....
    Kom maar lekker bij dan.
    Liefs

  • 14 December 2011 - 07:49

    Tanja:

    Als je eenmaal tam gemaakt bent kan het wel es op tranen uitlopen..........Uit; "De kleine prins" Heel veel plezier aan de andere kant van de wereld en fijn dat er iemand is om weer bij terug te komen.
    Veel liefs! Tanja

  • 14 December 2011 - 08:01

    Vasna:

    Ik wens je een goede reis.
    Bijkomen van de inbraakperikelen.
    En veel plezier en genieten!
    Wauw, Nieuw Zeeland!

  • 14 December 2011 - 09:33

    Johanna:

    Lieve Leela,
    Ik wens je een heel goeie tijd in Nieuw Zeeland!
    Wat een begin, zeg. Hopelijk verloopt de rest van je reis voorspoedig!
    Liefs,
    Johanna

  • 14 December 2011 - 09:39

    Georgien:

    ho,ho,ho, portie bad luck opgebruikt ,verder met ver-wonderen en genieten van je reis ,liefs georgien

  • 14 December 2011 - 10:32

    Simone:

    Ha die Leela

    Mazzelaar, geniet er van!
    Adem die schone lucht maar weer goed in! Simone

  • 14 December 2011 - 10:56

    Jos De Groot:

    Hoi Leela,
    hopelijk geniet je van je reis, ondanks de schrikstart.
    Je maakt me jaloers, Nieuw Zeeland, zomer.....
    veel plezier! Jos

  • 14 December 2011 - 11:15

    Ina:

    Hé Leel! Wat een schrik en toestand joh! Tsjonge! Fijn dat je toch gewoon naar Verweggistan kon vertrekken en je boeltje geregeld gaat worden. Jij laat het nu lekker achter je en gaat vast weer volop genieten,genieten en genieten...da's een opdracht!!! ;-)
    Hoop dat je groep(en?) leuk is en we weer mooie verhalen gaan horen en zien de komende tijd! Wens je alle goeds en prachtige en vast hele bijzondere 'feest'-dagen toe daar!
    liefs en big hug!
    Ina

  • 14 December 2011 - 12:00

    Jonne:

    Jakkedarrie, wat een stomme start!! Gelukkig heb je wél al je spullen bij je! Laat WaZ maar lekker achter je en geniet van dit avontuur!! Hou ons weer op de hoogte he!!
    Alle goeds en liefs, Jonne

  • 14 December 2011 - 13:02

    Hanneke:

    Lieve Leela,
    Ik begrijp uit je verhaal dat het in het "gevaarlijke" Amsterdam gebeurd is, gelukkig want in WaZ gebeurt zoiets NOOIT.
    Heel fijne reis, jammer dat ik je het afgelopen weekend niet meer gezien heb.

    Ik volg je weer.

    Hanneke

  • 14 December 2011 - 13:31

    Mirjam:

    De bus staat sinds maandagmiddag veilig achter de hekken van mijn werk.
    Amsterdam is inderdaad niet meer wat het was @Hanneke ;-(
    Ik kom net van buiten en de bus is weer helemaal inorde gemaakt door camperclass. De rust is weer wedergekeerd en namens mijzelf; bedankt voor al jullie lieve reacties mensen! Ik weet nu weer dat er ook aardige lieve mensen op de wereld rond lopen, dat was ik even kwijt.
    Veel liefs
    Mirjam

  • 14 December 2011 - 18:36

    Carola, N.w.hout:

    Hi die Leela,
    Leuk om weer van je te horen. Ik ga je weer volgen.
    Jammer van de vervelende start, maar geniet van je reis in NZ.
    Liefs Carola.

  • 15 December 2011 - 19:35

    Fototaker:

    yes, a bad way to start a trip but you are safe, no serious damage, and your trip has started. hoping you have a great time doing what you love.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 208973

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: