Herfst-winterreis - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Herfst-winterreis - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Herfst-winterreis

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

22 Oktober 2010 | IJsland, Keflavik

Het is alweer een week geleden dat ik mijn laatste berichtje schreef. Toen was het een en al nattigheid in IJsland. Op de dag dat mijn groep uit Nederland kwam was het nog 1 dag regen en daarna hebben we alleen maar prachtig mooi winterweer gehad. Tot aan vandaag, vrijdag de 22e oktober.
Ik zit nu aan het ontbijt in het hotel Cabin en kijk uit over het water en Mount Esja en zie de lucht langzaam roze kleuren ivm met de opkomende zon. Er ligt zelfs een klein laagje sneeuw op de bergen, wouw wat toch een prachtig gezicht. Aan de andere kant zie ik de stad en zie ik wit gekleurde daken. Het lijkt sneeuw, maar dat is het niet. De golgplatendaken zijn wit geschilderd ,en de sfeer is wel echt winters.
De afgelopen week hebben we zo een geluk gehad met het weer. Onze reis bestond uit een rondje “Golden Cirkel”, je brengt dan een bezoek aan de Gullfoss (de gouden waterval), de Geysir )de plek waar je een spuitende geiser kunt zien’, en Thingvellir (de plek waar je kunt zien hoe IJsland langzaam uit elkaar drijft). De dag daarna gingen we rijden richting Jokulsarlon (het ijsbergenmeer). Onderweg kwamen we nog langs het Nationale park, Skaftafell, Hier hebben we een prachtige wandeling gemaakt. De herfst kleuren waren geweldig (zie de foto’s).
Op het ijsbergenmeer hebben we met de hele groep een boottochtje gemaakt. Dit was echt prachtig en aangezien het heel rustig was bleef het bootje de dubbele tijd op het water. In plaats van een half uur, bleven we een uur weg. Het ijs was op vele plaatsen blauw gekleurd en er lagen zelfs zeehonden op het ijs, die we van dichtbij konden fotograferen. Het was echt supergaaf.
Tijdens de terugreis naar Reykjavik, nog een wandeling gemaakt achter een waterval. Op de heenreis waren we ook hier geweest, maar toen lag er teveel ijs op het pad en konden we deze wandeling niet maken, nu ging het gelukkig wel.
Nu zijn we dus weer terug in Reykjavik. We hebben hier een vrije dag en morgen vertrekt mijn groep weer naar huis. Ik had een hele gevarieerde groep, 2 stellen, een moeder en een dochter (70 en 43 jr.), een tante en haar nichtje (33 en 15 jr.) en 1 iemand alleen. Het was heerlijk om een keer met zo een klein groepje op pad te zijn. En de chauffeur was ook een hele aardige man die prima reed.
Hier laat ik het even bij. De foto’s vertellen het verdere verhaal.
Nog bedankt voor alle lieve reacties op mijn vorige bericht.
Lieve groetjes Leela

  • 22 Oktober 2010 - 09:45

    Lisette :

    Ha die leela,

    Weer erg mooie foto's en een leuk verhaal!
    Ben best wel een beetje jaloers, zeker op de boottocht over het meer. Had daar afgelopen zomer zelf ook een mooie ervaring. Ik zie je graag in nederland bij het Nivontrainingsweekend. Tot dan!

    groetjes,

    Lisette

  • 22 Oktober 2010 - 11:23

    Joost En Joke:

    Lieve Leela, tjeempie, wat een schitterende foto's en leuk om te lezen dat je een gezellige groep had. Ligt ook een beetje aan de reisleidster, hoor.
    Groetjes,

    JoJo

  • 22 Oktober 2010 - 11:35

    Francina:

    Sfeervol verhaal!
    De plaatjes zorgen voor de juiste omlijsting. Fijn om te lezen en te bekijken. Je geniet volop, merk ik. Houden zo!

  • 22 Oktober 2010 - 12:28

    Els Klaassen:

    Ach Leela wat een prachtige fotoos weer: word je stil van!
    Liefs: Els

  • 22 Oktober 2010 - 14:34

    Tineke:

    Ha mooie vrouw nu begrijp ik waarom ik je maar steeds niet kon bereiken,is het niet die ëne liefde dan is het wel die andere liefde.LIEFDE alom.,behalve voor die uitgemergelde ijsbeer liggend tegen de rots.Een visioen van de toekomst? Als er een iemand liefde weet over te brengen ben jij dat wel met je prachtig cameraoog.LIEFS van hier.

  • 23 Oktober 2010 - 06:05

    Saskia:

    Hai lieverd,
    Mijn hartje gaat nog steeds niet sneller kloppen bij het zien van de foto's. Zijn ze daar niet wat bomen vergeten? ;-)
    Wanneer ben je weer terug?
    Liefs,
    Saskia

  • 23 Oktober 2010 - 12:56

    Vasna:

    Hoi Leela,

    wat heb je weer een prachtige foto's gemaakt.
    Ik onderneem nu een reis naar binnen in het meditatie/essentie blok.
    Ook mooi en boeiend.
    Ik had me al voorgenomen een keer naar nieuw zeeland te gaan en ik zie al je foto's van Ijsland, ook weer zo mooi.
    Er valt nog veel te ontdekken en wat fijn dat je het met ons deelt.

    Liefs Vasna

  • 25 Oktober 2010 - 11:38

    Tanja:

    Lieve Leela,

    Wat moet het toch enorm vervullend zijn om regelmatig in zulke landschappen te verkeren. En nu weer vlug terug naar je moppie. Gefeliciteerd! Geniet ervan.

    Liefs!

  • 26 Oktober 2010 - 17:33

    Fototaker:

    me too jealous!! the fotos are amazingly beautiful - snaps of travels by a HaPPy person... i wanna go the next time!!! HUGs and take care!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 208991

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: