IJsland in beweging - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu IJsland in beweging - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

IJsland in beweging

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

19 April 2010 | Nederland, Wijk aan Zee

De afgelopen weken staat IJsland weer centraal in mijn leven. Sinds de start van de uitbarsting van een vulkaan, zo rond half maart bekijk ik toch wel veel filmpjes en foto's van de uitbarstingen. Ik kijk ook vaak even op de IJslandse tv, ( link: http://dagskra.ruv.is/sjonvarpid/2010/04/18/
Erg interessant. Elke avond om 7 uur is er een nieuwsuitzending die je de volgende dag op internet kunt bekijken.
De aswolk schijnt leidt tot verstoring van het vliegverkeer, maar hier in Wijk aan Zee zorgt dit voor erg veel rust. Geen overvliegende vliegtuigen, maar gewoon prachtige zonsondergangen. zie foto's.

Hier onder geef ik een paar linken die zeer de moeite waard zijn om te bekijken:

Permanente webcam:

En verder staan er heel veel mooie filmpjes op you tube en op internet.
Ik hoop dat ik er toch ook iets van kan meemaken. Mijn vriend op IJsland heeft me al uitgenodigd.
Wie weet, ik wacht het nu maar even af.
Groetjes van Wijk aan Zee

• 19 April 2010 - 15:51

Fototaker:

gorgeous sunset!!! just wait till the ash gets around the world; the sets and sunrises will be more brillantly RED due to the ash particles in the air!! i am waiting for that. spanish news has been showing great eruptions in great details/force. must be nice to have an invite to visit, but that's a heck of a swim!! take care!!