Wintersporten met het NIVON in Zwitserland - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Wintersporten met het NIVON in Zwitserland - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Wintersporten met het NIVON in Zwitserland

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

15 Maart 2010 | Nederland, Wijk aan Zee

Aangezien ik in Zwitserland geen internet verbinding had, kon ik geen verslag maken van mijn wintersportreis. Vandaar dat ik het verslag schrijf, terwijl ik alweer thuis ben, in een nat Holland en niet meer in de kou en sneeuw.
Want koud was het. Elke ochtend ging ik een half uur wandelen en.... het was KOUD!!!! Min 10- -20, mijn gezicht deed pijn, De kou ging door alles heen. Gelukkig werd het overdag iets warmer en gedurende de week werd het ook warmer. De laatste dagen leek het ineens wel lente. Hoewel de wind toch nog wel koud aanvoelde.
De reis is me supergoed bevallen. Met de trein reden we ruim een week geleden naar Zwitserland. Ons doel was La Punt, een klein dorpje in het Engardindal, in Zuid Oost Zwitserland. Een prachtig ski, langlauf en wandelgebied. We waren met 13 deelnemrs en 2 reisbegeleiders. Het was een heerlijke rit. Na een aantal overstappen in Zwitserland bereikten we in de loop van zaterdagmiddag onze eind bestemming. Aldaar werden ski's ed. gehuurd en de volgende dag ging ieder zijns of haars weg. Sommigen gingen rodelen, met een sleetje de berg af suizen, anderen gingen langlaufen of skien. En zo ging het de hele week.
Ikzelf heb de hele week gelanglaufd. Heerlijk. We konden alle kanten op en als je het zat was kon je met de trein of de bus weer terug naar het dorpje La Punt.
Ons onderkomen lag echt bijna op de langlauf piste, dat was wel zo handig.
Ik zal een paar foto's bij voegen , zodat je een impressie krijgt van het een en ander.
Lieve groetjes Leela

  • 15 Maart 2010 - 19:47

    Els:

    Hoi, ben je al weer thuis? Ga je naar koor?
    Misschien zie ik je daar.
    Liefs:Els

  • 16 Maart 2010 - 06:57

    JoJo:

    Lieve Leela, goed om te lezen dat je het leuk hebt gehad. Hopelijk mag je snel weer een reis doen.
    Lieve groetjes.

  • 16 Maart 2010 - 22:49

    HermJan En Anna:

    Leela, dat ziet er goed uit, veel sneeeeeeeeuw hoor, prachtig. Groet, HermJan en Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 209447

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: