IJsland gevoel in Nederland - Reisverslag uit Bergen aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu IJsland gevoel in Nederland - Reisverslag uit Bergen aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

IJsland gevoel in Nederland

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

22 Februari 2010 | Nederland, Bergen aan Zee

Het lijkt al weer een hele tijd geleden dat ik op reis was in IJsland en toch is het nog minder dan 3 weken geleden.
Deze week ben ik huiswacht in het zeehuis (van het NIVON) in Bergen aan Zee. Ik loop elke dag mijn ochtend wandeling en op een van deze ochtenden werd ik overvallen door het wat ik dan maar het ijsland gevoel noem, Een gevoel wat ik IJsland elke dag had. De lucht was van zulk een schoonheid, de zachte pastel kleuren van licht roze, oranje, paars en dan de contrastrijke bewolking. Echt zo mooi.
Helaas had ik geen camera mee, dus kan ik het niet laten zien. Net zoals gistermorgen toen ik op het strand liep. Het was mistig en.. het had gesneeuwd. Zie ik daar aan de rand van de vloedlijn iets groots liggen. Een dolfijn???? ....Blijkt het een dode aangespoelde bruinvis te zijn. Jeetje wat byzonder. Het dier is al een tijdje dood, wel mooi om eens van dichtbij te bekijken....
Later op de dag heeft de dierenambulance hem, of is het een haar, weggehaald.
Tot slot voeg ik nog wat foto's toe van de afgelopen week, o.a. kruinend ijs van het IJselmeer en sneeuw foto's van hier in Bergen aan Zee. Want hier is de winter nog steeds niet voorbij.
O ja voor degene die zaten te wchten op een foto van het Noorderlicht, ik heb er zelf geen een kunnen maken, dus heb ik er een van internet gedownload, net als de foto van de bruinvis. Om toch een indruk te geven.
Liefs en tot een volgende keer maar weer.
Leela

  • 25 Februari 2010 - 13:45

    Jos De Groot:

    Mooi!
    Wat kan jij goed in het hier en nu leven, als je zo over het strand wandelt.
    Echt mooi!

    Namasté

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bergen aan Zee

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 209445

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: