Noorderlicht - Reisverslag uit Borgarnes, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Noorderlicht - Reisverslag uit Borgarnes, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Noorderlicht

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

31 Januari 2010 | IJsland, Borgarnes

We hebben het gezien.....!!
HET NOORDERLICHT
Zitten we in de auto in ons michelinpak filmpje te kijken op de parkeerplaats van Thingvellir, komt er ineens een bus aangereden vol met toeristen. Wat komen die nou doen hier, in het midden van de nacht. Blijkt het een Noorderlicht excursie te zijn. Wij gelijk in de kleren en ook naar buiten. Ondertussen is het hier dus behoorlijk gaan vriezen, zo'n min 8 a 10 of zo. Na een uur vertrekt de groep weer en wij blijven. We waren toch al van plan hier te blijven slapen, dus dat komt goed uit. In de auto beginnen zich weer ijsbloemen aan de binnenkant van de ramen te vormen, dus zet ik de auto aan en laat die een tijdje stationair draaien. Het helpt. De ijbloemen verdwijnen. Ondertussen is Ilma naar buiten gegaan en doet een soort Noorderlicht dans en zang. En.... het helpt. Aan de lucht verschijnt een soort boog van groen licht. Langzaam begin het groenige licht te bewegen. Na een tijdje begint het licht zelfs te dansen en verschijnen er nieuwe vormen en kleuren. Rood, groen, wit. Wat een prachtig schouwspel. We zijn er stil van. Volle maan en Noorderlicht, wat een wonder en wat een cadeau. We blijven net zo lang kijken tot het laatste restje licht verdwenen is, dan duiken we in onze warme donzen slaapzak en vallen al snel in slaap. Wat een prachtige avond. Een avond om nooit te vergeten.
Lieve groetjes uit dit wonderschone land.

• 31 Januari 2010 - 19:05

Johanneke:

Wauw Leela, je foto's zijn fantastisch mooi!!!

Tot gauw en groetjes aan Ilma.

• 31 Januari 2010 - 20:07

Georgien:

je weet je enthousiasme over te brengen en ook zonder foto;s zie ik de beelden ,wat niet wegneemt dat de foto's sprookjesachtig mooi zijn ,net schilderijen ,inderdaad een onvergetelijke reis ,warme groeten van het haardvuur ,georgien

• 01 Februari 2010 - 13:25

Jos De Groot:

Inderdaad,

Wat een mooie foto's!
    Je verhaal over Noorderlicht boeide me.
    En maakt me nieuwsgierig!

Groet,
    Namasté,

Jos

• 02 Februari 2010 - 11:15

Ineke:

Gefeliciteerd met het hebben van het geluk om zo iets zeldzaams te mogen zien.
    Ik hoop dat je er foto`s van hebt. groetjes Ineke.