Madeira - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Madeira - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Madeira

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

27 Augustus 2008 | Portugal, Funchal

Afgelopen zaterdsg ben ik vertrokken naar mijn 4e bestemming deze zomer, Madeira. Na Alaska, IJsland en Engeland mocht ik nu een reis naar Madeira begeleiden. De vliegreis verliep voorspoedig en de eerste wandelingen hebben we al achter de rug. Met een groepje van 11 deelnemers loop ik langs de verschillende levada's die dit land rijk is. Levada's zijn kanaaltjes die ze hier hebben aangelegd om het water wat hier valt beter te kunnen verdelen over het land. Het zijn prachtige wandelingen, soms is het wel erg spannend. De levada's zijn gebouwd in de steile hellingen en wij lopen daar dan langs. Diepe afgronden en smalle paadjes.
Vandaag hebben we een wandeling door de bergen gemaakt. Erg mooi. het weer is geweldig en blijft voorlopig ook zo. Nog 1 dag wandelen en dan hebben we 2 rustdagen. 1 ervan gaan we naar Funchal, de hoofdstad en daar staat een walvistocht op het programma.
Ik ga nu lekker slapen.
Helaas kan ik hier geen foto's downloaden, die houden jullie nog te goed.
Lieve groetjes Leela

• 27 Augustus 2008 - 21:31

Fototaker:

How great it must be in to "back" in Europe and now in portugal!! Your hikes sound very nicely and though you have no pictures, I am sure it is very nice as you so well describe.

• 28 Augustus 2008 - 06:58

JoJo:

Ha die Leela, weer op een eiland, hè? Een bloemeneiland toch? Jouw zonnebloemen zijn vandaag (helaas) weggegooid.Goede reis verder en we volgen je. Ook lieve groetjes.

• 28 Augustus 2008 - 09:40

Marian:

Hoi leelaa,

Te gek Madeira, daar ben ik twee jaar terug geweest met SNP. Heel ydillisch!!

Lfs marian