IJsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu IJsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

IJsland

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

15 Juli 2008 | IJsland, Reykjavik

Nog even en dan komen de mensen van mijn nieuwe groep. de Zwerftocht,
van Askja reizen. (www.askjareizen.nl). Ik ben nu alweer bijna een week in IJsland. Zaterdag de 5e juli kon de reis dan toch eindelijk beginnen. Na een korte vlucht, met een prachtig uitzicht op de grootste land ijskap van Europa, de Vatnajokull, landde ik op Kevlavik. Daar werd ik opgehaald door Sigbjorn. Mijn ijslandse buschauffeur van vorig jaar. Met een jeep met wielen zo groot als van een vrachtwagen reden we vrijwel gelijk door naar de binnenlanden van IJsland. De hele zondag reden we via fantastische landschappen, door rivieren en over zeer stenige wegen door het gebied bij Landmannalaugar. Zondag avond heb ik mij af laten zetten bij Nesbud, vanwaar ik de komende dagen heb gewandeld naar Hveragerdi. Overnacht in een berghut. Tot 2 keer aan toe een aardbeving gevoeld. Een paar maanden geleden was hier een grotere aardbeving, waarbij de stenen van de berg afrolde, het asvalt open barstte en........ nieuwe kokende modderpoelen ontstaan zijn. Ja, IJsland is een zeer actief vulkanisch land. Nu ben ik weer in een rustig gebied. Nl. in Reyjavik. Vandaag alles voorbereid en nu ga ik lekker slapen. Morgen is het tijd voor een nieuw avontuur.
Dit bericht schreef ik vlak voordat de groep kwam,nu ben ik alweer een paar dagen verder.

  • 14 Juli 2008 - 22:43

    Fototaker:

    wow!! I would looove to see Iceland!! Thanks for your description of your latest travels and am waiting to see your newest fotos! Earthquakes? We have them all the time here!! hahahahaaaa take care and HUGs

  • 15 Juli 2008 - 06:34

    Divyam:

    wat mooi....en weer een prachtige foto gezien...geniet en liefs van mij, Divyam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 209431

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: