Caribou lodge - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Caribou lodge - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Caribou lodge

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

27 Juni 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het einde van de reis is nabij. Nog 2 dagen en dan is het tijd om naar huis te gaan. De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in een lodge midden in de natuur. De Caribou lodge (www.cariboulodgealaska.com). Een heerlijke plek om te zijn. Mike en Pam, de bewoners van deze plek, zijn hier ooit jaren geleden komen wonen en hebben het met eigen handen opgebouwd. Ze leefden voor een groot deel van wat ze in de natuur konden vinden, zoals bessen en eetbare planten en van elanden vlees. Mike jaagde zelf op een eland en slachtte het gevangen dier terplaatse, zodat ze hem konden vervoeren. Een eland weegt toch al snel 300 kilo. Zo brachten ze hem lopend of met een bootje naar huis. Electriciteit hadden en hebben ze niet, dus ook geen koelkast of vriezer. De koelkast is een ruimte onder de grond, waar de temperatuur altijd hetzelfde is. Toen Mike en Pam hier voor het eerst kwamen wonen spotten ze gelijk al 4 of 5 beren in de nabije omgeving en er waren veel caribou s. Vandaar de naam, caribou lodge. Je kunt de lodge alleen maar via met een watervliegtuigje of wandelend bereiken en in de winter met een sneeuwscooter. Dus nog even gauw iets halen bij de supermarkt is er niet bij. Net zo min als een bezoekje brengen aan vrienden. Tegenwoordig hebben ze wel telefoon. In het begin hadden ze dat ook niet. Echt back to basic dus!!!!
Vandaag bezoeken we het Denali NP. (Nationale Park), met daarin de hoogste berg van Alaska (de Mt Mc Kinley, ruim 6000 meter hoog), Hopelijk gaan we wat wild zien. We rijden met een bus door het park, het is een soort Amerikaanse safari. En daarna rijden we naar Anchorage. vanwaar we zondagochtend vroeg naar Nederland vliegen.
Ik ga nu eindelijk eens een aantal foto s op mijn weblog zetten.
Heel veel lieve groetjes Leela

• 27 Juni 2008 - 14:13

Joost En Joke:

Jeempie Leela, het lijkt ons geweldig daar.Zijn er nog reisgenoten op berenexcursie geweest?Nog een paar fijne dagen en een goede terugvlucht.
    Groetjes.

• 27 Juni 2008 - 16:49

Fototaker:

woooow!! what a story, what travels and what an adventure!!!! the fotos are - as always - great and thanks so much for sharing!!! take care and have a safe flight to civilization!!!

• 27 Juni 2008 - 19:05

Carola (N.w.hout):

Geweldig Leela, wat een indrukken en dat jij dat mag ondervinden. Het blijft erg leuk om dat op deze manier een beetje te kunnen volgen. Liefs Carola.

• 28 Juni 2008 - 11:56

Georgien:

hé wereldburger ,wij en jij terug van weggeweest en zo is het goed en vooral héééél mooi ,zoals de oude dichter Garmt Stuiveling al zei ;

daar is geen einde ,
    daar is geen begin ,
    het enig zijnde ,
    het enig blijvende
    is wisseling

see you later alligator,wij gaan eind volgende week naar niek en marianna aan www.ellbogensee.de ,een goede zomer ,liefs georgie