The Last Frontier - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu The Last Frontier - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

The Last Frontier

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

23 Juni 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is alweer ruim een week geleden dat mijn deelnemers van de TLF 1 (The Last Frontier) aankwamen in Anchorage Alaska. Een groep van 10 mensen. 4 echtparen en een vader (87 jaar) en zijn dochter. Deze man blijkt ergens ver weg nog familie te zijn ook. Hij kwam uit Beverwijk en ergens is er een lijntje via mijn moeders kant. Grappig he.
Met groep zijn we heerlijk aan het rondtoeren. Eerst zijn we 3 nachten in Cordova geweest, geweldige gletsjers gezien. Het knallen van de gletsjer gehoord. Wat een imposant geluid, echt supergaaf. Naar de Copper River Delta geweest, dat landschap laat zien hoe Nederland er eeuwen gelden uit heeft gezien. Een grote delta met duinvorming en lage begroeiing. In Cordaova kun je alleen maar komen via een veerboot, heen 6 uur en terug 3 uur varen. Vervolgens naar Homer gereden. Hier had al een week gezeten, dus dat was bekend terrein. In Seward hebben we een geweldige tocht gemaakt door de Kenai Fjords, zelfs springende walvissen gezien. Echt heel byzonder. We overnachten nu in de Knik River Lodge, opgezet doror een oud Askja reisleider, je kunt zien hoe het eruit ziet op: www.knikriverlodge.com. Vandaag zijn we met een airboot over de Knik river gevaren naar de Knik river glacier. Wel erg koud en nat vandaag. De andere dagen hadden we veel zon en een stuk warmer. En overmorgen gaan we met een water vliegtuigje naar een lodge in de wildernis, blijven daar 2 nachten. Lijkt me heerlijk.
Ik heb het erg goed met de mensen. Er is een fijne sfeer en iedereen heeft het erg naar zijn zin.
Foto s downloaden is me nog niet gelukt, ga ik morgen eens proberen. En anders komen die later. Nou heel veel lieve groetjes uit Alaska, Leela

• 23 Juni 2008 - 06:17

Joke En Joost:

We worden steeds nieuwsgieriger naar Alaska.Fijn voor je dat je een leuke groep hebt!Groetjes en een goede reis verder.

• 23 Juni 2008 - 10:38

Georgien:

de "good vibrations "zijn aangekomen ,bedankt voor de inspiratie en jij vooral rustig doorgaan met in-en uitademen ,hug georgien

• 23 Juni 2008 - 18:35

Sandra:

Afgelopen zondag hadden we een reunie van iederwijs. ik heb je wel gemist in het geheel, het was erg leuk om elkaar weer te zien.

• 24 Juni 2008 - 22:05

Fototaker:

what a great trip this is!! cannot wait to see the fotos! what great experiences you are having! take care!!

• 25 Juni 2008 - 07:17

Gerda:

klinkt allemaal weer geweldig. En ach ja; uiteindelijk is iedereen familie van elkaar hè.
    wij gaan maandag voor twee weekjes op vakantie dus dan hoor je even niets van mij. Veel plezier verder met je groep. Liefs Gerritje