Helihike - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Helihike - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Helihike

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

28 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Vandaag heb ik het geluk gehad om mee te mogen gasn met een helihike. Dat wil zeggen een helicoptervlucht naar het midden van de gletsjertong van de Fox gletsjer en daarna ruim twee uur wandelen op het ijs onder begeleidng van een gids.
In mijn groep waren 6 mensen die graag mee wilden met deze tour. Toen ik ze ging inchecken bleek dat er nog plek over was in de helicopter en....... ik mocht mee. Het was weer super. Vliegen in een helicopter had ik al eens gedaan en ik vind het zo een prachtige ervaring. We vlogen over de gletsjer en draaiden een rondje om een fantastische waterval te zien, waarbij het water onder de gletsjer verdween. Vervolgens werden we op het ijs afgezet en liepen door een bizar landschap van ijs, spleten, ijsgrotten en mulans (gaten in het ijs, waar het water in verdwijnt). Het ijs was op veel plekken helder blauw (zie de foto's).
Na de ervaring op het ijs werden we weer terug gevlogen naar Fox Village. Het was echt super. En we hadden ook erg veel mazzel met het weer. De verwachtte regen bleef uit en er kwam zelfs een zonnetje door toen we aan het wandelen waren.

Gisteravond heb ik nog een mini excursie georganiseerd naar het gloeiwormenbos. Met een groot deel van de groep liepen we door een bos vol met mosbegroeide bomen. Naarmate het donkerder werd, werden de gloeiwormen steeds zichtbaarder. Op een gegeven moment leek het wel een sprookje, lichtjes overal. Echt heel mooi.

Morgen rijden we weer verder richting Queenstown. Het is een heerlijke reis met heel veel geluk met het weer.

Iedereen weer bedankt voor de lieve berichtjes en tot de volgende keer, liefs Leela

• 28 Februari 2011 - 07:54

Mirjam:

Jak...ik zij het toch, je gaat gewoon mee met de heli!!!
    Geluksvogel...het is je gegunt hoor.
    Veel liefs en plezier.
    xxx

• 28 Februari 2011 - 08:07

José:

Prachtige foto's zoals gewoonlijk!
    Kunnen we mee genieten vanuit NL!
    Groetjess

• 28 Februari 2011 - 09:01

Tanja:

Wat maak jij toch veel prachtige dingen mee; al die schitterende natuurervaringen.
    En wat leuk om dat op een afstand een beetje mee te mogen beleven.
    Knuffel!

• 28 Februari 2011 - 09:58

Saskia:

Hai lieverd,

We waren opvakantie en nu weer terug met veel was en troep. Mijn laatste werkdag is aangebroken en dan ben ik werkloos/heb ik vakantie.
    Ik heb dus nog niet alles gelezen, behalve dat je niet bedolven bent door de aardbeving. :)

Liefs!
    Saskia

• 28 Februari 2011 - 09:58

Ina:

Tsja..helicopter,ijsgrotten...begin nu wel wat jaloerzerig te worden hoor Leel!! |Maar...gun het je zó van harte!
    Tot laters weer!
    liefs, Ina

• 28 Februari 2011 - 11:07

Margreet:

Wouw, prachtig, de belevenis en de foto''s. Ben er ook een beetje bij zo. Geniet maar heerlijk verder.
    Lieve groetjes, Margreet van Aumm

• 28 Februari 2011 - 17:52

Fototaker:

i am sooo very envious! to have a helo ride in such an interesting and cold environment! and to see all those gorgeous shades of blue of the ice!! how very nice!! you look so happy! have a safe and great trip!! HUGs

• 28 Februari 2011 - 17:53

beautiful colors!!!

• 28 Februari 2011 - 17:53

Fototaker:

what a great waterfall!!!!

• 28 Februari 2011 - 17:54

Fototaker:

great natural ice "bridge"!! love that blue!!!

• 28 Februari 2011 - 18:05

Carola (N.w.hout):

Hi Leela,
    Wat een geweldige dingen maak jij mee. Om jaloers op te worden.
    Geniet er van. Besef wat een rijkdom dit is om dit te kunnen meemaken samen met een groep mensen, die dit ook 'enormous' vinden.
    Leuk om in Nederland van jou de verhalen te horen, die er vast nog meer zijn.
    Liefs Carola.

• 28 Februari 2011 - 19:40

Vasna:

Wauw!!!!!!!

• 01 Maart 2011 - 22:19

Wilma A.:

Leela, wat komt je stralende gezicht prachtig uit tegen dat onvoorstelbaar mooie ijslandschap!
    Dat heb je toch geweldig gecreeerd voor jezelf, you are a master !

Veel liefs,
    Wilma