Na regen kwam de zon - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Na regen kwam de zon - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Na regen kwam de zon

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

04 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vandaag ben ik met de groep naar Milford Sound geweest. De fjorden van Nieuw Zeeland. Hier kan het onwijs veel regenen. En vandaag leek dit ook het geval. Gisteren toen we hier heen reden, zagen we het regengebied al liggen. Gelukkig bleef het gisteravond nog droog en kon ik genieten van een mooie zonsondergang. Maar vannacht begon het. Het begon te regenen en toen we om 7 uur vanmorgen vroeg wegreden regende nog steeds behoorlijk. De rit duurde een uur of 3 en het bleef maar regenen. Het mooie hiervan is wel dat er heel veel tijdelijke watervallen ontstaan. De wanden van de bergen zijn zo steil dat het water bijna loodrecht van de bergen valt. Op een gegeven moment leek het wel alsof er alleen maar watervallen waren. Echt heel mooi.
Om bij de Milford Sound te komen moesten we door een tunnel en wat schets onze verbazing, bleek het daar aan de andere kant op te gaan klaren. Wat een mazzel. Met een mooi schip gingen we het water op en onderweg begon de zon er af en toe even door te komen. Zie foto’s
Na onze Nature Cruise, hebben we op onze terugrit naar Te Anau nog een hele mooie wandeling gemaakt. Tijdens de wandeling brak de zon echt door en ik kon zelfs in een T-shirtje de berg op. Echt heerlijk.
Toen we eenmaal terug waren in Te Auna trok het weer dicht en nu is het een beetje half half weer.
Morgen vertrekken we. We gaan naar de Catlins, daarna naar Dunedin en vervolgens naar Kaikoura. Vanwege de aardbeving kunnen we niet overnachten in Christchurch. Gelukkig hebben ze voor onze groep toch nog een overnachtingsplek kunnen regelen in Kaikoura. We konden nog terecht op een camping aldaar. Niet dat we gaan kamperen hoor. Op campings in NZ hebben ze vaak huisjes en soms motelkamers. Wat wij krijgen is nog niet bekend, alleen maar dat we hier terecht kunnen. De mensen van mijn groep zijn er reuze blij mee. Hier hebben ze de mogelijkheid om walvissen te gaan kijken en om met dolfijnen te zwemmen. Een superplek om de reis mee af te sluiten.
Op vrijdag de 11e maart vliegen de meesten weer naar huis en ik ook. Kom dan de 12e maart weer aan in Nederland.
Nu mag ik nog een week genieten van dit heerlijke land.
Heel veel liefs Leela

• 04 Maart 2011 - 08:43

Mirjam:

Hey lief,
    Ja ja de tijd gaat best snel ;-)
    nog maar 1 weekje.
    Geniet nog met volle teugen,
    Ik zie je gauw!
    xxxxxx

• 04 Maart 2011 - 13:11

Simone Kiekebosch:

Ha die Leela

Wat maak jij toch ook onwijs mooie foto's! Die varens.... en rietpluimen, zo mooi.
    Geniet nog maar even van Kiwiland. Wie weet krijg je wel meteen mooi weer in Nederland als je thuis komt. We doen ons best om de lente uit de grond te kijken.

Liefs, Simone

• 04 Maart 2011 - 14:27

Fototaker:

i am still soooo envious! to see a wall of waterfalls! wow!!! take care and stay warm/dry!!!

• 06 Maart 2011 - 09:44

Georgien:

hoera niets gehoord over de black flies ! hopelijk ben je met je groep gespaard voor dit gespuis ,lentegroet georgien