Zon, storm en regen - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Zon, storm en regen - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Zon, storm en regen

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

07 Juli 2010 | IJsland, Reykjavik

Na een paar prachtige dagen is het weer nu omgeslagen. Buiten raast de storm en af en toe valt er een bui uit de lucht.
Afgelopen donderdagnacht ben ik weer naar IJsland gevlogen. Na een paar dagen Keflavik, alwaar ik op bezoek was bij Sigbjorn ben ik op zondag vertrokken naar de Westfjorden. Ik ben via de zuidkant richting Latrabjarg gereden. Het was een prachtige rit over een grotendeels onverharde weg. Mijn auto zag er behoorlijk stoffig uit. Bij LAtrabjarg heb ik gewandeld en genoten van de vele vogels die hier rondvliegen en broeden. Vooral de papagaaiduikers waren erg leuk en ik kon ze van zeer nabij observeren. Ook waren er veel alken en natuurlijk veel meeuwensoorten.
Vervolgens ben ik richting Isafjordur gereden langs veel fjorden. In Nudur nog de oude middelbare school van Sigbjorn bezocht, hij werd daar als kind heen gestuurd , vanaf Keflavik, omdat deze school veel goedkoper was dan thuis. De omgeving is prachtig, maar toch om als kind zo ver van huis naar school te moeten gaan. Maar goed Sigbjorn heeft er goede herinneringen aan.
VAnaf Isafjordur ben ik richting het

  • 07 Juli 2010 - 19:24

    Dion:

    Ha Leela,
    Zit nu ook in IJsland, Borganes. Ben vorige week vrijdag nog spontaan bij Sigbjorn op bezoek geweest, maar hij was niet thuis.
    Zie je weer in NL!
    Dion

  • 07 Juli 2010 - 19:29

    Vasna:

    Dag lieve leela,
    Wat heerlijk dat je weer op reis bent. ik geniet van je verhalen en wil wel spontaan naar ijsland vliegen. Geniet lekker door. Hier is het heerlijk warm, ook fijn in de hangmat met een boekje. knuffel vasna

  • 07 Juli 2010 - 20:32

    Ina:

    Hé Leel! Wat tof weer allemaal voor je en leuk om te lezen dat je zo geniet!Ga zo door en heb het goed,beter,best!
    groetje vanuit een warm Nederland!
    Ina

  • 07 Juli 2010 - 22:23

    Lisette :

    Ha die Leela,

    Ik geniet van je verhalen en ben jaloers op je papagaaiduiker experience! Maar...nog maar ruim een week te gaan en ook ik zit op Ijsland. We houden contact om te bekijken of we iets af kunnen spreken!

    groetjes,

    Lisette

  • 09 Juli 2010 - 08:38

    Francina:

    Geniet van alle ervaringen. We bewaren een mandje zomer voor je.

  • 11 Juli 2010 - 23:14

    Han Vriens:

    Dag lieve Leela, altijd weer een feest om je te ontmoeten of van je te horen. Ik heb genoten van de foto's en je reisverslag. Jammer dat ik ons contact zo verwaarloos. Ik hou toch van je. Liefs en tot gauw ergens op deze prachtige planeet. Han

  • 16 Juli 2010 - 21:45

    Guda:

    hoi hier gaat alles zijn gangetje. met pa en ma gaat het ook steeds beter. ik ben al ruim een week elke dag aan het oefenen met ma op de scoot mobiel. ik geloof dat we wel 100 honderd keer de stoep op en af zijn geweest en eindelijk zit er vooruitgang in. ze begint het steeds leuker te vinden. ze waren erg blij om iets van je te horen en ik moest vooral de hartelijke groeten doen. wij gaan zondag op vakantie. carlijn vond het heel erg leuk om een kaart van je te krijgen in haar nieuwe huis. een fijne tijd en de groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 208911

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: