Hoogtepunten van mijn reis - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Hoogtepunten van mijn reis - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten van mijn reis

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

24 Juli 2010 | Nederland, Wijk aan Zee

Na 3 weken IJsland ben ik weer even thuis in Nederland. Over een week vertrek ik alweer.
De afgelopen reis waren een aaneenschakeling van hoogtepunten. Het begon met het bezoek aan de Westfjorden, waar ik de vorige keer een uitgebreid verslag over heb geschreven.
Aan het einde van mijn bezoek aan de Westfjorden heb ik een nog een dag gewandeld met Sigbjorn (mijn ijslandse vriend), zijn 2 kleinkinderen (Bjossi van 14 en Jokull van 13), en verder een wandelgroep van een vriendin van hem. Het was een hele leuke ervaring, struinend door de IJslandse natuur met een groep IJslanders, onderweg veel picknicken na afloop weer achter elkaar aanrijdend met superjeeps. En dan nog en zwemmen in een warm zwembad, vlak aan zee zomaar in de middle of nowhere.
Vervolgens heb ik 2 weken rondgetoerd met Ahobel en haar dochter Helinja.
Hoogte punten:
slapen bij het ijsbergenmeer met het brekende ijs op de achtergrond, badderen in een natuurlijk warm bad, zomaar midden in de natuur. Wandelen naar de net uitgebarste vulkaan (Fimmvorduhals) en het warme lava nog voelend. Lopen over met as bedekte sneeuwvlaktes, met vormen als rozen), rijdend over eindeloze gravelwegen vol met wasbord, gratis fullbody massage, bergen een soort in "brand" zien staan tijdens een zonsondergang, Slapen in de auto en wakker worden om een uur of 3 's nachts met de zon schijnend in mijn gezicht.
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Ijsland is en blijft een fantastisch kleurijk en contrastvol land.
Ik laat het hier weer eeven bij.
Tot een volgende keer.

Geweldig!!!!

See You

• 29 Juli 2010 - 12:34

Wilma:

Wauw, wat een geweldige beschrijving geef je van alle heerlijkheden van IJsland. Good for you
    Wij hebben het heerlijk gehad in Glastonbury, met de Tor, de bronnen en heel veel leuke ontmoetingen met Engelsen.
    Tot gauw,
    Wilma

• 29 Juli 2010 - 15:49

Fototaker:

great experiences as always. i am so envious as always. your fotos are very good too!! thanks for sharing!! hugs (free body massage is not bad at all!!)