een nieuwe start - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu een nieuwe start - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

een nieuwe start

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

01 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik heb besloten mijn verhalen er een beetje anders te laten uitzien. Ineens kreeg in een ingeving om een soort korte verhalen te schrijven over mijn belevenissen hier in Nieuw Zeeland, dus daar wil ik nu mee beginnen.

De titel is:
Het leven in een "gehuurde" auto

Sinds een week of 3 leef ik in een gehuurde auto. Ik slaap erin, ik rijd er uren in rond, eet er soms in, luister naar mijn muziek en dat alles op ongeveer 5 m2.
Hoe doe ik dat??
Om enige privacy te hebben, heb ik eerst zonwerende folie gekocht. De rol moest eerst nog op maat worden geknipt. En aangezien het mijn auto niet is, kon ik folie niet op de ramen plakken, dus moest ik daar wat anders voor verzinnen. Gelukkig bleef de folie ook zonder plak zitten, alleen moest ik wel oppassen met teveel wind, want die blies het geheel snel los.
De folie zorgt ervoor dat als ik in mijn auto lig of zit ik niet zo zichtbaar ben. Van buiten kun je er moeilijk doorheen kijken, andersom gaat overigens prima. Ik kan alles goed zien en dat is natuurlijk wel zo handig. Tevens beschermt de folie mijn auto tegen oververhitting, want het is tenslotte bedoelt als zonwering.
Aangezien ik dit keer een stationwagen heb gehuurd heb ik achterin mijn matras liggen en mijn slaapzak. Dit is een soort slaapkamer. Achter de stoelen liggen mijn kleding, tent en etenswaren.
Het enige wat ik niet kan is koken in mijn auto, dat moet toch echt buiten gebeuren. Gelukkig heb ik daarvoor een prachtige storm-en regenproef brandertje, maar daarover later meer.
Eten lukt wel binnen als het weer te slecht is om buiten te eten. Zittend op mijn matras achterin of op 1 van de stoelen. Vaak met een prachtig uitzicht op zee of op de bergen. Genieten hoor.....
Het voordeel van het slapen in de auto is dat ik altijd gelijk weer kan wegrijden wanneer ik zin heb. Ook bij slecht weer of als de slaapplek me toch niet bevalt. Geen natte tent en geklungel met alles weer inpakken en zo. Ik heb alles bij me. Het geeft echt een heel groot vrijheidsgevoel.

Wordt vervolgd......


  • 01 Januari 2009 - 01:48

    Fototaker:

    I have also slept in my car - so much that while I lived in Spain I had a small van with no back windows. I figured out how to power my laptop, and was to make a storage area above my head to store clothes, etc. When I live in Spain again, I will again get a small van so I can trip/travel and sleep very easily. Right now I have a small older SUV - as you know - and I have slept in it a few times already... I purchased an inverter to power things through the car battery. Am thinking of buying a solar panel to power the laptop in HOT wetter!! yes, everything is good!! happy NeU year and take care/stay warm!!!!

  • 01 Januari 2009 - 09:13

    JoJo:

    Lieve Leela, Reisverhalen zijn altijd leuk om te lezen, dus die nieuwe start juichen wij van harte toe. Zo te zien heb je je kerstboom ook al opgeruimd!Geniet nog maar even van je vrijheid.
    Liefs.

  • 01 Januari 2009 - 11:49

    Marloes:

    Hey Leela, de beste wensen voor 2009! En het ziet er goed uit hoor, dat huisje van jou! Geniet ervan.
    liefs, Marloes

  • 01 Januari 2009 - 19:25

    Sandra:

    Vanuit ons huisje in Egmond wensen we jou, waar dan ook, ook al het goede voor het nieuwe jaar!
    Sandra

  • 02 Januari 2009 - 19:36

    Marian Duineveld:

    Hoi Leela,

    Wat heb jij een schattig huisje. En heerlijk dat je zo weg kunt rijden, gaaf joh!!

    En nog een gezond, inspirerend en liefdevol 2009!

    Lfs Marian

  • 07 Januari 2009 - 14:08

    Jos De Groot:

    Leuk, zo'n reisverhaal. Ik herinner mij vroeger ook in zo'n auto te hebben geslapen, nog wel met z'n tweeën! En een nog kleinere auto ook (een Ami). maar leuk......!
    Groet en dank voor je verhalen!

  • 08 Januari 2009 - 16:03

    Anneke:

    Ha die Leela,
    Nog de beste wensen voor 2009, met natuurlijk nog meer reis plezier, maar dat moet wel lukken, zo te lezen.
    Geniet ervan.
    Vele groetjes anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 208913

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: