Deel 2 Leven in een gehuurde auto - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Deel 2 Leven in een gehuurde auto - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Deel 2 Leven in een gehuurde auto

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

10 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hier volgt het vervolg van mijn vorige verhaal.
Wat ook zeer belangrijk is tijdens het leven in een auto , is dat alles een vaste plaats heeft. Want voordat ik het weet is het of één grote bende of ik kan mijn spullen niet meer terug vinden. Zo heb ik mezelf aangeleerd om de dingen op de plek terug te leggen waar ik ze vond. Voorheen had ik nogal de gewoonte spullen steeds een andere plek te geven, omdat ik dacht dat die plek toch wel handiger was. Nou daar ben ik van teruggekomen. Op een gegeven moment wist ik niet meer waar ik iets kon vinden. Om gek van te worden.
En nu weet ik het. Mijn etenstas achter mijn stoel in een soort koeltas. Mijn kleding, boeken en allerlei andere spulletje achter de andere stoel. Mijn mes, tandenborstel en tandpasta naast mij in het vakje in de deur. En mijn slaapkamer achterin is leeg. Geen rommel op mijn bed. Er ligt alleen een matrasje, een slaapzak en een kussen. Het ziet er best gezellig uit. Zelfs mijn dashbord is knus. Met een paar gevonden stenen, een paua shell, een kleine budha en een houten tulp.
En dan heb ik ook nog de luxe van een I-pod, mijn muziek instellatie. Met mijn favoriete muziek en ik heb zelfs 2 kleine boxjes, zodat ik ook in mijn kleine huisje naar mijn muziek kan luisteren.
Qua ruimte is het af en toe wel behelpen. Vooral als het regent of als de auto wordt omgeven door zandvlegen (daarover in een ander verhaal meer). En daarnaast geeft het ook zoveel vrijheid. De natuur om mij heen is mijn tuin, mijn TV, mijn muziek, mijn films en zelfs mijn douche. Ik zwem regelmatig in een meer of in de zee ter vervanging van een douche. Koud.....en verfrissend!!

En dan nog wat practische dingen, zoals koken en de afwas. Ik kook op een spiritusbrander (Trangia setje, vrienden van mij, die dit ook hebben, noemen het hun 'triangel') . Ik kook meestal een eenvoudige 1-pans maaltijd, zoals witte bonen in tomatensaus met mais en een gebakken ui. Of rode bieten met aardappel puree en een gekookt ei. Of iets met rijst. De rijst kook ik meestal maar even en dan laat ik het gaar worden in de pan onder mijn slappzak.
Soms eet ik ergens vis en chips of een overheerlijke hamburger. Meestal kook ik voor 2 keer, wel zo handig, hoef ik niet elke dag te koken ( zeker als het regent is dat fijn).
En dan de afwas. Wat goed schoonmaakt ij gebrek aan water is zand en gras. Ook WC ppier kan soms handig zijn om iets schoon te maken. Ik gebruik bijna geen vet, dus echt vies wordt het niet.
Wat ik merk als ik zo leef is, dat iskzo weinig water nodig heb. Ik verbruik zo'n beetje anderhalve á twee liter per dag en het meeste ervan gebruk ik om te drinken. Ik heb een thermoskan bij me, zo heb ik de hele dag door heet water voor koffie, thee en boullion. Zelfs het eierkookwater gebruik ik daarvoor.
Ik vind het heerlijk om zo simpel te leven. Natuurlijk doe ik het voor mijn plezier en ik weet ook dat er einde aan komt en dat ik ook weer in een gewoon bed kan slapen en douchen wanneer ik zin heb. En toch dit simpele leven geeft me heel veel. Back to basic. En het voelt ook heerlijk om met zo weinig tevreden te kunnen zijn.

EINDE


Ondertussen ben ik in Christchurch en heb ik net vandaag mijn 'huisje' terug gebracht naar de auto verhuur. Heb alweer 1 nacht in een hotel geslapen. Gedoucht en mijn was gedaan. Het 'andere' leven gaat weer beginnen. Morgen komt de groep en mag ik weer reisleidster zijn.

Mijn volgende verhaal gaat over mijn avontuur met 2 medereizigsters (Monica en Ines uit Duistland) en een paar zeeleeuwen.

Hele lieve groetjen aan jullie allen die dit lezen. Tot een volgende keer.
Liefs Leela


  • 10 Januari 2009 - 07:53

    JoJo:

    Lieve Leela, het is gelukt!!:) Wat een leuk verhaal over je leven in de stationcar en weer mooie foto's. We hopen dat je een leuke groep krijgt en eeg goede reis.Groetjes.

  • 10 Januari 2009 - 07:56

    JoJo:

    Je video's zijn ook leuk!!

  • 10 Januari 2009 - 16:26

    Jos De Groot:

    Leuk, zo'n klein huisje!
    ik ken het gevoel van 'alles z'n vaste plek'.
    Groetjes, Jos

  • 11 Januari 2009 - 17:04

    Margreet Boerman:

    Leuk om te lezen, zo 'back tot basic. Heerlijk verbonden met de natuur. Mooie foto's en leuk ook dat je je 'huisje' ook laat zien. Goede tijd met de nieuwe groep. Over 10 dagen hebben wij weer traumablok.Liefs van margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 208962

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: