Kerst on the beach - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Kerst on the beach - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Kerst on the beach

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

29 December 2008 | Nieuw Zeeland, Queenstown

De Kerstdagen heb ik doorgebracht aan de Westkust van het Zuidereiland. Ik had erg mooi weer, heb heerlijk gewandeld en ben tevens lek gestoken door de wel bekende zandvlieg.
Normaal met Kerst ga je lekker eten met familie of vrienden. Ik was hier op een plek waar niets te krijgen was en ik moest het doen met wat ik bij me had. Gewoon een potje koken op mijn brandertje, lekker eten met uitzicht op zee. Heerlijk hoor zo die vrijheid en dan in de natuur zijn.
Ik slaap regelmatig op DOC campings, dat zijn een soort natuurcampings, altijd ergens midden in de natuur. Hier kom ik veel andere reizigers tegen. Het is zo heerlijk om op zulke plekken te kunnen overnachten. Lekker rustig en toch ook met mensen. Vandaag ben ik in Queenstown, een dagje relaxen in een dorp. Ik ga zo lekker koffie drinken en wat wandelen langs het meer.
Ik hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad. En ik wens iedereen een heel goed 2009. Ik weet niet of ik voor die tijd nog een keer een berichtje kan sturen. Ik ben steeds op afgelegen plekken met geen internetcafe in de buurt.
Heel veel liefs en tot een volgende keer.
Leela

  • 28 December 2008 - 20:46

    Fototaker:

    what I would {almost} do for a chance to make do with what I have at hand also... I can imagine the fantastic view you enjoyed!! am glad you are in the middle of Nature... what a great feeling!! Have a very safe & warm new years, and be careful of the celebrating animals!!! HUGs!!!

  • 28 December 2008 - 20:52

    Wil:

    Hoy Leela
    Een gezellige jaarwisseling en kom gezond terug bij ons koor.
    Groet Wil

  • 28 December 2008 - 21:49

    Dick:

    Hoi Leela,

    Bedankt voor je goede wensen. Vanzelfsprekend wens ik jou ook een heel plezierig nieuw jaar 2009 toe. We kunnen toch niet anders dan nu iemand het beste wensen? Zo'n Kerstfeest of de jaarwisseling is niet het juiste moment om iemand Mugabe als schoonvader toe te wensen, als je de pest aan hem of haar hebt. Als je echt de pest aan iemand hebt, dan wacht je op een geschikter moment om iemand te treffen, denk ik. Maar halen als die goede wensen (of de slechte)ooit iets uit? Ik herinner mij uit een jeugdboek de reiswens van een Afrikaans opperhoofd aan Stanley, die Livingstone ging zoeken: "Ik wens u een goede reis langs groene lanen en vele koele bronnen".
    Het antwoord op mijn laatste vraag kan ik niet geven. Wel druk ik met zo'n wens uit dat ik wil dat het goed met je gaat. Maar dat wist je toch eigenlijk wel. Veel plezier verder op deze reis. Nog eentje uit mijn citatenboek: "Wanneer je wilt dat me je op waarde schat, ga dan dood of op reis" (Perzisch spreekwoord). Altijd leuk als je kunt kiezen.
    Dick

  • 28 December 2008 - 21:54

    JoJo:

    Lieve Leela, weer niet gelukt, hè? :)(Kwam door de afwas).We kunnen NZ nog steeds niet vergeten en volgens ons komen we nooit meer van dat virus af.We gaan wel(w.s. in mei) met onze zoon naar IJsland.Mooie foto's heb je weer gemaakt.Liefs en we blijven je volgen.

  • 29 December 2008 - 08:44

    Divyam:

    Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar, met veel licht en ruimte. Die heb je nu ook lees ik..liefs Divyam

  • 29 December 2008 - 10:16

    Johanneke:

    Lieve Leela,
    Wat ziet het er weer heerlijk uit allemaal! Ik kan je wel benijden, hoor, zonder jaloers te zijn, want daar begin ik niet meer aan! Heb het goed en geniet van al het moois. En ik wens je een fijne jaarwisseling en een fantastisch mooi begin van 2009.
    Veel liefs en een knuffel!
    Johanneke

  • 29 December 2008 - 10:25

    Trix:

    Hoi Leela,

    Het is weer erg leuk, en mooi (de foto's), om je belevenissen te volgen. Ik wil jou ook het allerbeste toewensen voor 2009!

    Groeten van
    Trix

  • 29 December 2008 - 15:01

    Georgien:

    hééé,een mooi jaar tegemoet ,met peace in mind om overal thuis te zijn ,knuf georgien

  • 30 December 2008 - 07:09

    Charissa:

    Lieve Leela,

    Jij ook een supermooi en goed nieuwjaar. Blijft leuk om je berichtjes te lezen en de foto's te bewonderen! Tot in februari.

    liefs Charissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 208991

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: