Wandelen door de Engelse binnenlanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Wandelen door de Engelse binnenlanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Wandelen door de Engelse binnenlanden

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

04 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Op maandag vertrok ik als kersverse SNP reisleidster met een groep van 7 vrouwen en 3mannen naar Engeland. In Nederland was het een bloedhete dag. Ik zou eerst meteen groep van 15 mensen vertrekken. 4 bleken al eerder afgehaalt te hebben en maandag belden ze van het kantoor dat er nogiemand had opgezegd. Dus nu ineens had ik maar 10 deelnemers. Echt erg vond ik dat niet, met lopen blijft het een en ander wel overzichtelijk. De boot vertrok vanuit Rotterdam. Het was gelukkig heerlijk rustig weer, dus geen last van zeeziekte gehad. De volgende ochtend kwamen we in Hull aan. Bleek dat de bus die ons kwam ophalen een ongeluk had gekregen en daardoor moesten we ineens een uurtje of 2 wachten. en dat met een club wandelaars. Gelukkig lukte dat en om een uur of 10 zaten we in de bus op weg naar onze eerste startpunt van de wandeltocht. Robin Hoods Bay, alwaar we allemaal onze rechter voet in het water doopte als symbool van onze wandeltocht van hier naar de andere kant van het land. Als we straks bij de Ierse zee aankomen dopen we onze linkervoet in het water, ten teke dat we de voettocht hebben volbracht. Iedereen op zijn eigen wijze. Zelfs het dopen deed iedereen op zijn manier, met of zonder schoen. De eerstee wandeling ging over de cliffen totaan het toeristische dorpje Whitby. Wel even wat anders dan IJsland en Alaska. Ikzelf moest wel even wennen aan de drukte.
De dag daarna liepen we over de Engelse Moors, uitgestrekte heide velden met hier en daar een muurtje. De dagen daarna liepen we weer door andere gebieden. Gemiddeld lopen we 10- 20 km per dag. Soms in de regen en soms met zon. En s avonds lekker eten en slapen in een jeugdherberg. Elke dag slapen we weer ergens anders.
Vandaag hebben we een rustdag. Gelukkig maar, want gelijk al bij de eerste wandeling heb ik mijn enkel verzwikt en ondanks dat ik ermee door kon lopen, ben ik toch wel blij om even rust te hebben. De groep doet zijn eigen ding, ik ook. Morgen gaan we naar het Lake District, dus dat wordt weer pittig klimmen en dalen.
Lieve groetjes uit een groen Engeland, Leela

  • 04 Augustus 2008 - 11:01

    Tanja:

    Wauw!!
    Darling, ik ben net 2 week terug van een heel bijzondere (qua omgeving en contacten)wandelvakantie in cornwall. Van Aktiva-tours; een concurrent. Ik vertelde daar nog dat ik het wandelen in Engeland met jou daar ontdekt heb en vertelde nog over die doos; remember...?
    Heel veel plezier in mijn lievelingsland love en knuffel van mij,

    tanja

  • 04 Augustus 2008 - 11:30

    Joost En Joke:

    Hoi Leela, leuk voor je dat je weer een reis mag begeleiden. Hartstikke goed. Joost en ik hebben vorige een stuk van de Hexenstieg gelopen in de Harz. Kwam ook weer NZ ter sprake (uiteraard).Liefs,
    JoJo

  • 04 Augustus 2008 - 17:24

    Fototaker:

    oooh, i looove this well-composed picture! love the clouds!!!! thanks for sharing!!! how are your feet?

  • 04 Augustus 2008 - 17:25

    Fototaker:

    great colors and clouds!!!!

  • 05 Augustus 2008 - 06:56

    Gerda:

    sterkte met je enkel. en loop ze verder!
    mooie foto's weer.
    groetjes ger

  • 06 Augustus 2008 - 09:09

    Michiel En Wietske:

    Hoi Leela,
    Veel plezier in Engeland. Het weer heb je alvast mee zo te zien. Wij zijn nog druk met onze foto's.
    Michiel & Wietske

  • 06 Augustus 2008 - 18:37

    Anneke:

    Hallo Leela,
    Dat is wel weer wat anders als Ijsland of Alaska, weer erg leuk, veel plezier, en beterschap met je enkel.
    Groetjes Anneke

  • 08 Augustus 2008 - 07:22

    Gerda:

    haidihai, hieperdepiep. van harte gefeliciteerd.
    Fijne dag vandaag hè.
    hoop dat je beter weer hebt dan hier. Het giet momenteel.
    mijn plannen voor India nemen steeds serieuzere vormen aan dus stel je er alvast maar op in.
    Zodra je thuis bent moeten we maar eens achter internet duiken.
    nou geniet maar lekker van de dag dat je 50 wordt. dat maak je tenslotte maar één keer mee.
    hoi ger

  • 09 Augustus 2008 - 12:54

    Wilmaa:

    Ha die Leela,

    Ben je 50 geworden in Engeland? Anyway, happy birthday to you!!! al ben ik een dagje te laat. heb wel de hele dag aan je gedacht gisteren maar mailen, ho maar. Ik moet toegeven dat de foto;s me helemaal jealous maken, ik wil ook in Engeland zijn!!!
    Tot volgende week en veel fun nog,
    Birthdaykiss,
    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 208907

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: