Weer op pad - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Weer op pad - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Weer op pad

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

29 December 2007 | Nieuw Zeeland, Napier

Na een weekje te hebben gelogeerd bij Kati en de kids ben ik sinds een dag of 3 weer aan het reizen.Ik heb in Wellington een auto gehuurd en rij daar nu heerlijk mee rond. Ik kan er zelfs in slapen. Het is een Nissan Sunny en ik heb een extra matrasje gekocht, zodat ik iets confortabeler kan liggen. Ik volg de route die ik vorig jaar heb gefietst. Prachtige rustige wegen door een mooi glooiend landschap. Ik heb een aantal prachtige stranden gezien en ook erg mooie foto's gemaakt. Verder zag ik eergisteren zowaar een groep dolfijnen voorbij zwemmen. Gisteravond werd ik nog door een stel Nieuw Zeelanders uitgenodigd voor "Tea". Dat betekende dat ik bij ze mocht eten. Was erg gezellig en ik heb gelijk weer een aantal leuke tips gekregen t.a.v. overnachtings plekken.
Nog een paar dagen en dan is het Oud en Nieuw. Ik heb het plan om in de buurt van Gisborne te zijn, want daar komt naar men zegt als eerste de zon op. Dus het lijkt me leuk om als eerste de zon te zien opkomen in 2008. Toch wel een speciaal jaar voor mij, ik ben nl. geboren in 1958. En wordt dus 50 dit jaar. Niet te geloven he.
Het is wel raar om hier te zijn met al die feest dagen. Heb Kerst gevierd in Nelson. Samen Christmas Carrols zingen in de buitenlucht. Het regende met Kerst en was niet zo warm, gelukkig. Ik mis thuis wel, ik mis vooral het contact met mijn vrienden. Af en toe zou ik best even willen overwippen en bij deze of gene op bezoek gaan. Even lekker bij kletsen. Maar goed ik ben hier en over 3 weken komt de nieuwe groep. Daar heb ik ook weer zin in.
Ik wens iedereen een hele goede Oud Jaarsavond en een fijn 2008. Tot de volgende keer.
Leela

  • 28 December 2007 - 22:02

    Tanja:

    Jeetje laiverd, 50 al. Ik ben van '68 en wordt dus 40 in 2008.
    Het lijkt wel een eindeloze vakantie jouw leven op dit moment. Voelt dat ook zo?
    Ik wens je een goed 2008 en een mooie ontmoeting met de zon. Een begin met de zon moet wel een jaar vol licht inluiden.....
    Knuffel!
    Tanja

  • 29 December 2007 - 00:00

    Saskia:

    Hai!
    Ik ga ook maar eens reageren! Ik wens alvast een hele mooie jaarwisseling toe, daar bij die zonsopkomst.
    Wij zitten waarschijnlijk bij schoonouders met TV en oliebollen (niet helemaal mijn kopje thee, maar het is maar even zo).
    Blitse auto!

    Knuf! Saskia

  • 29 December 2007 - 08:31

    Georgien:

    hoi ,toch wel makkelijk dat tijd eigenlijk niet bestaat ,wel lastig te overbruggen als je thuis mist ,dus een warme-thuis-knuffel van hier en een omslagdoek van goede herinneringen bij de zonsopkomst van 2008 ,een goed idee!dat wordt weer een topjaar .

  • 29 December 2007 - 09:14

    Divyam:

    Ha lief, fijne jaarwisseling en geniet maar van die zon! Ik ga het ook doen want we vliegen 1 jan. naar India, dus 2 jan. zie ik de zon daar in ieder geval ondergaan! Johanna, Thijs en Charles zijn er al en blijven 2 weken. Leuk he..Thijs viert nu voor de 2e keer zijn verjaardag in Goa. Wat een feest. Liefs en ja - mooie auto! Ook groet van Omkar

  • 29 December 2007 - 09:41

    Simone:

    Hej Leela
    Geniet er maar van daar aan de andere kant van de wereld. Hier regent het weer momenteel... Goed weer om naar de top 2000 te luisteren, alle golden oldies komen weer eens voorbij. En qua gemis van vrienden: in Nederland krijg je de warmte van vrienden, in Kiwiland van de zon. Goede overgang naar 2008!
    Liefs,
    Simone

  • 29 December 2007 - 11:43

    Wilmaa:

    Ha die Leela,

    Ja meid, we worden allebei 50 dit jaar! En we worden alsmaar jonger en vreugdevoller (toch?). Hier hebben we inmiddels de buik vol, letterlijk en figuurlijk, van alle feestdagen. Gisteren hadden we ook nog Geertje's verjaardag, het kan niet op!
    Je hebt het mooi voor mekaar. ik vind het geweldig wat je allemaal doet en meemaakt.

    Dikke knuf,
    Wilma

  • 29 December 2007 - 15:02

    Anneke:

    Hoi,
    Wat een belevenis om in Nieuw Zeeland oud en nieuw te vieren,
    Ik wens je in 2008 weer heel veel reisplezier toe,
    Liefs Anneke

  • 29 December 2007 - 18:04

    Marousch:

    lieve Leela, blij dat je je zo vermaakt en je plannen voor jezelf zo goed organiseerd, kortom LIEF bent voor jezelf. heb net een sjamanistische week achter de rug, geweldig! net op t.v. vakantie Vlaanderen over Nieuw Zeeland gezien, erg indrukwekkend; volgende week weer op t.v.
    Met oud op nieuw bij jou zijn in de zon, in de natuur en stilte en ruimte zou ik wel willen; in gedachten zal ik bij je zijn. ik ga die avond Biodanza doen, heerlijk. Ik denk aan je en afstand en tijd bestaat niet, nietwaar? dikke knuf van je vriendin, een zeer gelukkig nieuwjaar!

  • 30 December 2007 - 22:02

    Sigbjörn:

    Hello Leela.
    Merry Christmas and happy New Year, hope you have better whether then we have
    To day is storm and rain, and will be to morrow also. I vent to Landmannahellir the 28. and 29. with 20 others on 10 trucks and got nice whether with –20° temperature, we are praying for good whether next weekend on our four day tour on Grímsfjall in Vatnajökul.
    Best wishes and greetings from Iceland.
    Sigbjörn

  • 01 Januari 2008 - 09:32

    Anne Uit Arnhem:

    Hoi Leela
    Een héél goed kroonjaar gewenst met vooral veel leuke, gezonde, positieve dingen ook wens ik je veel geld toe zodat je, je leven kan blijven leiden zoals doet en wilt. 50 jaar is nog niets vergeleken bij mij. [ben vorig jaar dus 2007 60 geworden en nog geen dag wijzer]
    Wat een prachtige foto's het moet je veel doen zoveel moois te mogen aanschouwen het zou mij een gevoel geven van dat niets meer stuk kan.
    Lieve groeten Anne

  • 01 Januari 2008 - 14:51

    Tarunai:

    Hey lieverd!!!
    Kan me je gevoelens goed voorstellen (vrienden missen "in de verte").
    Wordt jij al 50 joh!
    Ik hoop dat je de meest spectaculaire zonsopgang hebt gezien vanochtend! Ik wens je een super super 2008 jaar! Ik stuur je een hele mjammiemjammiemjammie dikke lekkere hartenknuffel.

    Ik heb hele goede feestdagen gehad. Met Abhay besloten dat we samen willen gaan wonen dit jaar !

    Luister naar Gangaji en Adyashanti en wens dat ik wakker mag zijn!

    Alle goeds! Tarunai

  • 02 Januari 2008 - 07:37

    Marcel:

    Hoi zus,

    Kan je nog een keer aangeven wanneer en naar welke stad je in Amerika vliegt. Kan ik in wat meer detail de mogelijkheden aldaar bekijken. er zijn in ieder geval veel nationale parken in de buurt.

    Oud en nieuw was rustig. Kinderen hebben door de duizend klappers van de buren heen geslapen, wat een prestatie op zich is. Ben net weer met frisse tegenzin begonnen met werken. Het voordeel van een slecht werkend korte termijn geheugen is dat ik niet meer weet wat ik allemaal moest doen. Dus de eerste dag geen stress.

    Groetjes.

  • 03 Januari 2008 - 20:28

    HermJan En Anna:

    Dag Lieve Leela, een heel gelukkig 2008. Groet, HermJan en Anna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 208891

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: