Vakantie!! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

19 December 2007 | Nieuw Zeeland, Nelson

Na 4 weken met de groep te hebben rondgereisd is het nu tijd geworden voor vakantie. Als eerste ben ik naar Nelson gegaan om bij Katie en haar kinderen uit te rusten. Na een paar dagen werd ik opgehaald door Maaike, een vriendin uit Nederland en samen zijn we naar Kaikoura gereden. Hier hadden we ons ingeschreven voor een 3 daagse wandeltrek. De Kaikoura Coast Walk. We hadden geluk. Maximaal mogen er 10 mensen per dag starten, maar er waren geen andere wandelaars dan wij zelf. Dus het werd een soort prive walk. We liepen door prachtige bossen, over een fantastisch mooi stenen strand met veel drijfhout en prachtige stenen en over eindeloze uitgestrekte weilanden. Heerlijk om zo samen van de natuur te kunnen genieten. De plekken waar we konden slapen waren steeds weer anders. We hadden een keer een heel huis voor onszelf met een houtkachel. Met uitzicht op de azuur blauwe zee. De andere keer weer een kleine cottage tussen de schapen en de koeien. Aan het einde van de tocht werden we nog erg verwend door de eigenaresse van deze plek. Jus d'orange, een schone handdoek om te gebruiken na het douchen en vers fruit. Het kon niet op.
Na de wandeling zijn we naar Kaikoura vertrokken. Hier kwam Maaike's vriend ons vergezellen en gezamelijk zijn we weer terug naar Nelson gereden. Zij gingen samen verder en ik blijf hier weer een paar dagen. Het voelt als thuis komen. Het is zo fijn om een plek te hebben om terug te keren. Ik voel me erg dankbaar hiervoor.

• 19 December 2007 - 08:10

Georgien:

hoi,een prachtige tocht ,ik krijg weer zin om erheen te gaan en van die wijdse schoonheid te genieten ,dank voor verhaal en foto's die de winter hier opfleuren ,we hebben hier vorst nu de zon nog ,fijne kerstdagen en een wonder-mooi nieuwjaar ,have fun ,knuffel

• 21 December 2007 - 08:13

Sandra:

Wat een leefritme, heerlijk voor je om daar zo van te genieten. En af en toe een basis te hebben om zelf even "thuis" te komen, los van een groep mensen. Hier is het wit, van de rijp, heel mooi, wel koud. Ik ben naar de kerstuitvoering geweest van Wilma met Wilske als Schraap/Scrooge en geertje o.a. als kerstkalkoen. Was ook erg leuk. Nu bijna kerstvakantie, ook lekker.
    Groetjes Sandra