Gletsjers in de zon - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Gletsjers in de zon - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Gletsjers in de zon

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

29 November 2007 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hier weer een berichtje van de andere kant van de wereld.
We hebben ongelovelijke mazzel met het weer. Het lijkt wel of de zon ons volgt, of dat wij de zon volgen. We hebben nog geen 1 dag regen gehad. De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in Frans Jozef Glacier. Het weer was super en een aantal mensen kon daardoor een vlucht maken met een helicopter. Een van de deelnemers was ietwat teleurgesteld, aangezien ze tijdens de vlucht niets van de gletsjer had gezien. Toen ik dat vertelde aan de organisatie mocht zij nog een keer mee vliegen. Ze had vreselijk geluk, want ze had betaald voor een 20 minuten vlucht en ging voor de tweede keer omhoog met een 40 minuten vlucht. Zielsgelukkig kwam ze na de vlucht bij ons haar verhaal vertellen. Echt supergaaf was haar ervaring. De rest van de dag heerlijk gewandeld en vandaag zijn we naar Queenstown gereden. Helaas moesten we degene die gisteren nog een uur in de helicopter had rondgevlogen naar het vliegveld brengen. Haar moeder is zo slecht dat ze naar huis wilde. Verdrietig en ook mooi dat ze met die mooie vlieg ervaring naar huis terugkeert.
Ik ga weer eens kijken of het wil lukken met de foto's. Iedereen heel veel liefs en tot de volgende keer.
Leela

• 29 November 2007 - 07:46

Ebelien:

Hoi lieve leela,
    Wat leuk om een berichtje te ontvangen met deze exotische titel in het regenachtige holland.

Heel erg leuk om alles van een aftsandje mee te beleven.

veel geluk van ebelien

• 29 November 2007 - 07:56

Dion:

Heee Leela,
    Nu kom je wel heel dichtbij! Gisteren en vandaag een dagje vrij en in Wanaka aan het genieten van de zon (en mooie omgeving). Morgenochtend weer terug naar werk in Mount Cook. Komen jullie daar nog? Anders moeten we maar ff contact houden om misschien een keer in december/januari ergens een kop koffie te doen. Dan ben ik weer een paar weken aan t trekken door dit waanzinnige land.
    groetjes, Dion

• 29 November 2007 - 08:34

Georgien:

hoi heb je zitten internetten in de rode internetbus in franz jozef ? wat een spectaculaire uitzichten daar in de bergen, ik kwam laatst een mooi gedichtje tegen van een N.Z. schrijver die Barry Brailford heet die o.a. een goed inzicht boek met kaartspel schreef ; the wisdom of the four winds ,hier komt het gedicht ;

song of the circle
    gather close if you would hear my words
    listen to the voices of the ancesters
    feel the touch of the sacred winds of time
    and know that all that has gone before us is not lost

liefs vanonder een grijze wolkendeken ,tel uit je winst !

• 29 November 2007 - 08:38

Lian:

Wat een zalig en gezegend gevoel, 's ochtends in koud en nattig Nederland te beginnen met foto's uit Nieuw-Zeeland,
    dankjewel Leela,
    veel liefs ~ Lian

• 29 November 2007 - 10:15

Marcel:

Hoi Zus,

Hier gaat alles zo'n beetje zijn gangetje. Lara en Lars zijn een weekje ziek geweest, maar gelukkig zijn ze nu weer opgeknapt. Jammer genoeg vond Lars dit een mooi moment om elke nacht weer wakker te worden.

Morgen gaat Robert naar nieuwe zeeland. Hij gaat 4 weken met Sawadee. Misschien loop je hem nog wel tegen het lijf. De routes zijn over het algemeen redelijk gelijk.

veel plezier en ik zie je volgende update wel weer.

groetjes,

Marcel

• 29 November 2007 - 12:28

Wilma:

Zon en regen, allebei nodig om alles te laten groeien. Jij hebt de zon, wij de regen. Hier groeien ook mooie dingen, en wel bij de kerstmusical. Wilske is een geweldige Schraap en Geertje een heerlijk mollig kerstkalkoentje. Kom je kijken op 12 december of ben je dan nog niet terug?
    Het ziet er allemaal super uit, daar in Nieuw Zeeland, en jij al helemaal!!

Groetjes,
    Wilma

• 29 November 2007 - 18:16

Jasmijn:

Hoi lieve leela, ik vond t verrukkelijk om met jou te spreken. dank je wel. verder geniet ik sinds gister van de gezinsfoto die je van ons hebt gemaakt. zij hangt op de deur van de grote kast, wat een enorm guitig shot is het. jouw foto s zijn op de site ook super. indrukwekkend en prachtig. misschien dat ik ooit ook maar eens ga afreizen naar zo n land als jij. kuskus jasmijn