Openbare toiletten - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Openbare toiletten - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Openbare toiletten

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

15 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hier in NZ hebben ze in elk dorp en op vele parkeerplaatsen een toilet. De ene is groot en zeer schoon. De ander is klein en ook schoon. Maar er zijn er af en toe bij die zijn niet zo fris. Dan kun je beter ergens buiten een plekje vinden. Bijna altijd is er wc papier, zelfs op de meest afgelegen plekken.
Het ene toilet kun je doortrekken, bij een ander moet je alleen de deksel dicht doen, ivm vliegen en de geur. Ik heb een paar leuke foto's gemaakt van toiletten en bijbehorende teksten. Vandaag ging ik ook naar zo'n toilet, het was er een voor invaliden. Ik doe de deur op slot en........ ik krijg het niet meer open. Met geen mogelijkheid. Ik ben al met de groep op pad, maar zij lopen net weg en ik hoor de bus ook wegrijden. Daar zit ik dan alleen op een parkeerplaats in een wc en de deur gaat niet meer open. Niemand in de buurt denk ik. Ik hoorde de bus toch net wegrijden. Een ding is zeker, ze zullen niet zonder mij vertrekken, ik ben de reisjuf, dus ze gaan me vast wel zoeken. Ik timmer toch maar op de deur en schreeuw en... uiteindelijk wordt ik gered. Toch door mijn chauffeur, hij bleek toch nog niet weggereden. Schuift mij een kleine schroevendraaier toe, ligt gebukt voor de wc deur. (wat doet die man daar???) en het lukt me een schroefje van het slot los te draaien en he, he, de deur is weer van het slot. Jeetje wat ben ik blij dat ik hier niet alleen was en het was ook wel weer een grappig avontuur....

• 15 Januari 2009 - 09:21

Jos De Groot:

Eindelijk plekken waar je kunt rusten. na al dat gedoe met zeeleeuwen!
    Leuk, je berichten en foto's. dank daarvoor!
    Jos

• 15 Januari 2009 - 09:53

JoJo:

Echt weer iets voor jou, Leela! Doch jammer dat je nu niet de toiletten van Hundertwasser hebt in Kawakawa. Een paar geleden heb ik veel deurkloppers in Frankrijk gefotografeerd en daar een poster van gemaakt. Maar je brengt mij op een idee....Liefs

• 15 Januari 2009 - 13:19

Johanneke:

Jeetje, wat zul je het even Spaans benauwd hebben gehad daar op die plee!!!
    Ik hoop, dat je nog een fijne tijd zult hebben daar alvorens de terugreis te aanvaarden.
    Tot binnenkort!
    Liefs, Johanneke.

• 15 Januari 2009 - 14:48

Marloes:

Hi Leela!
    Stond er bij jou 'Long stay only?' op de deur soms?
    Ik denk trouwens dat ik het wel zou weten. Ik zou gewoon lekker in de natuur gaan. Volgens mij is dat schoner!
    liefs, Marloes