Thuis - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

06 September 2008 | Nederland, Wijk aan Zee

Al vliegend schrijf ik nu toch nog maar een paar woorden. Madeira is een byzonder land. Het is erg groen en vol met bloemen. Het is een vulkanisch eiland. Gelukkig niet meer actief, zoals op IJsland. Hoewel het landschap er wel uitziet als op IJsland, alleen met veel meer begroeiing. Ruige bergen van basalt en ander lava gesteente en lava as. Overal lopen levada s .Dit zijn kanaaltjes, waarin het regenwater wordt opgevangen en over grote delen van het land wordt verspreid en dat zorgt dat het land er zo groen uitziet. Het is een prachtig irrigatiesysteem.
Gedurende deze reis hebben we meerder van deze levada s bewandeld. Soms langs een mooi breed pad, dan weer langs zeer smalle paadjes, met onmetelijke dieptes naast ons. Soms door een sprookjesachtig bos en dan weer langs open hellingen begroeid met varens.
De laatste dag hebben we de hoogste pek van Madeira beklommen, de Pico Ruivo (1862 m). Gelukkig scheen de zon toen nog net en hadden we een prachtig uitzicht over het hele land. Daarna liepen we uren in de wolken. De tocht eindigde met een spectaculaire wandeling over een steile trap over een kam, en ons eindpunt was Pico de Areiro. s Avonds hadden we nog een feestje, het bleek dat er in het eerste weekend van September altijd een groot feest op Madeira plaats vindt, waar elk dorp aan meedoet. Wij dus ook. Lekker eten, drinken en dansen.
Nu ben ik onderweg naar huis. Madeira is me goed bevallen. Toch mistte ik wederom de ruigheid en puurheid van IJsland en Alaska. Over 2 maanden mag ik weer naar Nieuw Zeeland. Maar nu eerst lekker naar huis. Ik heb daar nu heel veel zin in. 4 reizen in 1 zomer is best veel.
Nu ben ik weer thuis. Voorlopig even geen gereis. Mijn volgende reis is naar Nieuw Zeeland in November en misschien mag in october ook nog een reisje begeleiden. Voor nu:
Iedereen bedankt voor het lezen en de lieve groetjes, Leela
Tot een volgende keer.

• 07 September 2008 - 01:48

Fototaker:

wow, what cliffs!!! yes, not as rugged and beautiful but i think you enjoy every place you travel to, and thus the reason your travels... and work. aaaah, NZ again: lucky girl!!! wish i could accompany you!!! have a good rest at home and will wait for your future tales and fotos!!! HUGs

• 07 September 2008 - 07:21

Johanneke:

Lieve Leela,

Welkom thuis!
    Herfst aan zee is ook lekker.
    Hoop je gauw te zien.
    Liefs,
    Johanneke

• 13 September 2008 - 09:38

JoJo:

Lieve Leela, zaten even zonder internet en afgelopen weekend met familie naar Zeeland geweest.Fijn voor je dat je naar Nieuw-Zeeland mag.We worden bijna jaloers!Mooie foto's van Madeira.Lieve groetjes.

• 07 Oktober 2008 - 04:55

Your Pal Kate:

Wow!! Such beautiful photos. You know how to use your camera.
    Rest well, be good, don't laugh at the wrong children!