Terug in de tijd - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Terug in de tijd - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Terug in de tijd

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

06 Juni 2008 | Verenigde Staten, Homer

Op dit moment ben ik in Homer. Op bezoek bij mijn vrienden. Ze wonen in een heerlijk huis midden in de natuur (een moerasgebied, net buiten Homer). Vandaag ben ik de kinderoppas. Kathe, de vrouw waar ik op bezoek ben is aan het thuis werken en ik pas op haar zoon en op de kinderen van haar broer. Ze zijn heerlijk aan het spelen en ik heb tijd om even mijn verhaal te schrijven.
Ik ben echt weer terug in de tijd. Teneerste is het hier 10 uur vroeger dan bij ons in Holland en ten tweede is het hier net lente aan het worden. Alle bomen beginnen net te ontwaken uit hun winterslaap. Overal zie je het prille groen naar buiten komen.
Ik ben op bezoek bij vrienden die ik 6 jaar geleden ontmoet heb in Nieuw Zeeland. Het is zo n gek gevoel. Net alsof ik hier gewoon thuis ben. Het voelt allemaal zo vertrouwd. Aan de omgeving zie ik dat ik in Alaska ben, maar verder is alles ook weer zo gewoon, spelende kinderen, boodschappen doen in de plaatselijke supermarkt, met de auto naar het dorp. Simon, Kathe s zoon naar school brengen. enz. enz.
Van de week hadden we een barbecue buiten met vrienden van Kathe die ik ook nog kende van de vorige keer dat ik hier was. Lekker buiten met een kampvuur erbij gezellig kletsen en eten. Alaska is ver weg en toch ook weer dichtbij. Ik vind het zo verrassend om te bemerken hoe thuis ik me hier voel. Hoewel het erop lijkt dat ik me steeds meer thuis voel bij mezelf en daardoor ook weer bij anderen. Of het nu Nieuw Zeeland is of Alaska of IJsland. Wel in het byzonder als ik bij mensen thuis ben. Ik ben zeer dankbaar voor het feit dat ik zoveel vrienden heb waar ik gewoon mezelf kan zijn en me thuis voel. Waar ook in de wereld

  • 06 Juni 2008 - 21:36

    Truus:

    Mooi zoals je schrijft over je thuis voelen bij jezelf en dus ook bij anderen.
    lieve leela,ik wens je heel veel plezier met je nieuwe groep.Denk nog vaak aan ijsland,hoe mooi dat was en leuk met jou!
    Ik ga per 1 sept met pensioen(!) dus misschien maak ik nog wel eens een reisje met je!liefs van Truus

  • 08 Juni 2008 - 09:22

    Joost En Joke:

    Fijn om te lezen dat je je draai hebt gevonden.Niet zo verwonderlijk hoor, dat je overal vrienden hebt.Je bent gewoon oprecht jezelf en dat straal je uit.
    Liefs,

    Joke en Joost

  • 11 Juni 2008 - 07:31

    Georgien:

    wat een heerlijke noordelijke athmosfeer komt er van de foto's ,beetje heimwee naar die ruimte ,en.. wat fijn dat jij dat via het web hier binnen laat glijden ,heb het goed ,hug georgien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 208991

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: