Oppassen in IJsland - Reisverslag uit Grindavík, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Oppassen in IJsland - Reisverslag uit Grindavík, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Oppassen in IJsland

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

22 Oktober 2013 | IJsland, Grindavík

Afgelopen weken heb ik samen met een vriendin, Raagi, een paar weken mogen oppassen op 2 honden, 1 poes een een aantal kippen in IJsland.
Anna en Solveig , 2 vrienden van mij aldaar zochten iemand om op te passen op hun huis en dieren. Met beide handen heb ik dit aanbod aangenomen en op 10 oktober ben ik naar IJslsand gevlogen. Raagi was al op IJsland en heeft mij opgehaald.
De eerste dagen was het nogal somber weer met veel wind. Het huis van Anna en Solveig ligt op een prachtige plek, dus dat was helemaal niet erg. Lekker binnen zitten met een boekje erbij. Af en toe met de honden naar buiten, zwemmen in het zwembad van Grindavik. Echt heerlijk.
Een week na mijn aankomst kwamen de 2 meiden weer terug van hun reis vanuit Berlijn en in het weekend zijn we net als veel IJslanders naar hun zomerhuis gegaan. Een huisje in de buurt van Hruni, een uurtje rijden vanaf Selfoss. Warm bad erbij, wat een luxe. Lekker gewandeld, gegeten en in het warme bad gezeten. En we hadden heerlijk weer, zon volop.
We zijn zelfs nog op bezoek geweest bij vrienden van Anna en Solveig. Ook dat was een leuk gebeuren. Het huis waar we op bezoek gingen was een oude boerderij, wat nu dienst doet als vakantiehuis voor de familie. Het was een huis met vele kamers, echt heel leuk om te zien hoe zo'n oude boerderij eruit ziet van binnen.
Het ontvangst was heel hartelijk. Koffie en chocolade taart.
Afgelopen zondag reden we weer terug naar Grindavik. Onderweg nog een mooie berg beklommen met prachtig weer.
Maandagochtend vroeg vlogen Raagi en ik weer terug naar Nederland en daar ging mijn leven alhier gewoon meer door. Opgehaald door Mirjam en Abby, 'smiddags liepen we alweer op het strand van Wijk aan Zee, in de zon zowaar. En 's avonds zong ik alweer in mijn koor. Ook dat was heel fijn.

  • 22 Oktober 2013 - 23:07

    Els:

    Hallo Leela, wat ben je toch een geluksvogel. Weer zoveel genoten in IJsland terwijl ik hier braaf mijn fysio-oefeningen voor m'n knie doe. au. au.
    Maar het is je van harte gegund hoor! Tot gauw in WAZ.
    Liefs: Els

  • 23 Oktober 2013 - 10:08

    Simone Kiekebosch:

    Ha die Leela
    Wat heerlijk, beetje oppassen op wat kippen en tegelijk genieten op IJsland. Geweldig leven heb jij he! En het is je gegund hoor. Liefs, Simone

  • 23 Oktober 2013 - 10:15

    Georgien:

    hallo Leela het is altijd weer fijn mee te mogen kijken in je privee-prentenboek ,herfstgroet Georgien

  • 24 Oktober 2013 - 00:51

    Arnold:

    Heerlijk om daar weer even te zijn ... nou ja, iets meer dan "even" ...
    Ik denk dat ik ook een adresje weet van iemand om op een hond te passen ... ik zal ze eens schrijven, haha
    Tot 2 nov !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 208874

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: