Nog steeds zomer in IJsland - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Nog steeds zomer in IJsland - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Nog steeds zomer in IJsland

Blijf op de hoogte en volg Leela

22 Augustus 2012 | IJsland, Keflavik

Sinds ik hier op IJsland ben is het voor het grootste deel van de tijd mooi weer. Oké toen Mirjam en haar kinderen aan kwamen, was het voor het eerst slecht weer. Regen en mist. Dat duurde een dag of 3 en daarna werd het gelukkig een stuk beter.
De eerste dagen zijn we gaan papegaaiduiker kijken op de Westman eilanden. Dat was een groot succes. Er waren er zoveel, echt supergaaf. Daarna reden we via de Zuiskust naar het ijsbergenmeer. Het weer knapte gelukkig op en we konden genieten van een paar prachtige ijsbergen. Ook hebben we heerlijk gewandeld in het Saftafell NP.
Toen we terug reden richting het Westen zijn we nog gaan zwemmen in het oudste zwembad van IJsland, Selljalandslaugar. Eindelijk zat er genoeg warm water in. Ik was er al twee keer eerder geweest en ivm de eruptie van de Eyafjallajokull lag het bad toen eerst vol met as en de tweede keer was het bad helemaal leeg geschept. Het was heel leuk om er nu echt in te kunnen zwemmen.
Vlak onder het meer Thingvellir vatn hebben we 2 nachten gekampeerd bij een mooi meer. Lekker chillen en douchen, en al onze apparatuur opladen. Mirjam en ik hebben toen nog samen een wandeling gemaakt in de buurt van Nesjavellir. De rit erheen was al een avontuur op zich. 13 km in 45 minuten. De weg was alleen maar wasbord en kuilen. Dus we konden niet harder dan 20 km per uur rijden. De bus heeft de rit gelukkig overleefd. We moesten de rit de dag erna weer maken ,maar toen waren we wel aan het tempo gewend.
Aangezien Moiko en Rivka wilden shoppen in Reykjavik zijn we daar ook heen gegaan. Het was er een drukte van jewelste aangezien de marathon werd gelopen en dat er ook nog een feest was. Ik heb Mirjam en de kinderen in de stad afgezet. Heb de auto vervolgens ergen anders geparkeerd en ben toen zelf ook de stad ingegaan. Aangezien de telefoons van ons niet werkte duurde het meer dan een uur voordat we elkaar weer terug vonden. Samen een ijsje en hotdog gegeten op het pleintje onder aan de winkelstraat. Bij de haven kregen we nog een gratis warme wafel met slagroom. Daarna zijn we terug gelopen naar onze bus en hebben we die nacht geslapen bij het meer in de buurt van Krusavik.
De laatste nachten hebben we doorgebracht op de camping van Gardur. Lekker luier dagje gehad en vervolgens terug gereden naar het huis van Sigbjorn. Tas gepakt en toen was het weer voorbij. Ik blijf hier nog anderhalve week. En Mirjam en haar kids vlogen gisteren weer naar Nederland.
Nu ben ik even in Keflavik. Zaterdag komt Carola en ga ik met haar nog een week op stap. Nu wandel ik met Sigbjorn en Hetty (een vriendin van Sigbjorn uit Nederland) mooie tochten en verder lees ik wat en fiets ik wat.
Lieve groetjes, Leela

  • 23 Augustus 2012 - 01:18

    Hannah:

    hoi leela

    wat heb jij toch een vervelend leven

    altijd leuk iets over ijsland te lezen en foto's te kijken

    groetjes hannah

  • 23 Augustus 2012 - 08:37

    Els:

    Hallo Leela,

    Wat geniet je er weer van, nou ik ook hoor....van die mooie foto's die je telkens meestuurt.
    Leuk om weer zo'n lang reisverslag van je te lezen.
    Heb plezier, tot volgende keer
    liefs: Els

  • 23 Augustus 2012 - 10:02

    Vasna:

    Altijd weer leuk om van je te lezen.
    Geniet er nog van!

    Liefs Vasna

  • 23 Augustus 2012 - 11:36

    Mirjam:

    Ja ja, we hebben weer veel meegemaakt. Het was super!
    Thanks for all. Geniet er van daar en ik zie je weer heel gauw.
    Liefs en kusje van mij xxx
    Mirjam

  • 24 Augustus 2012 - 11:06

    Gerda:

    Hoi Leela,
    klinkt heerlijk allemaal. Wilde dat ik kon knippen met m'n vingers en er ook zat.....of beter gezegd, wandelde. Geniet er nog ff van en ik zie je weer in september. Gezellie!
    liefs Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 722
Totaal aantal bezoekers 208865

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: