Walvissen vanuit de lucht - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Walvissen vanuit de lucht - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Walvissen vanuit de lucht

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

11 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Dag lieve mensen,
Het is gelukt, ik heb gisteren walvissen kunnen spotten vanuit een helicopter. Hoe decadenter kun je het hebben.Met zijn zessen hadden we ons ingeschreven voor een helicopter vlucht. Aangezien de kans groot was dat we ze nu konden zien besloot de de operater een extra helicopter in te zetten. "Onze" piloot zei, ach ik haal wel even mijn helicopter op en hij sprong in zijn auto en weg was hij. Een minuut of 10 later kwam hij aangevlogen met zijn heli en konden 3 van ons instappen. Echt super hoor.
Na een kwartiertje vliegen werd de eerste walvis gespot. Wij erop af met onze heli. En het was geweldig. Zo een groot dier in het water. Je kon het heel goed zien. Uiteindelijk dook hij onder en ook dat was een magnefiek gezicht.
Het waaide nogal en dat gaf veel wit schuim op het water. Daardoor werd het spotten wel wat lastiger. Het leek wel zoeken naar een spelt in een hooiberg (een stipje in de oceaan). Gelukkig vonden we uiteindelijk nog 1 walvis, hij dook net onder. We konden de staart heel goed zien. Het was al met al een super ervaring en ik ben blij het een keer te hebben mogen meemaken.
Ik zal later wel een filmpje op mijn weblog zetten.
Nu vertrek ik met de bus naar Chrischurch en vandaag vlieg in terug naar Nederland.
Liefs Leela

  • 10 Maart 2011 - 15:50

    Saskia:

    zucht...
    ;)

  • 10 Maart 2011 - 16:40

    Jonne:

    WOW!!!!

  • 10 Maart 2011 - 16:41

    So Happy You Finally:

    saw a whale!! what a great experience to see it from from above!! great fotos as usual, cannot wait to see the video!!! take care!!

  • 10 Maart 2011 - 18:58

    Ina:

    Wat een prachtervaringen weer Leela! En dan als toetje straks je geliefde weer omhelzen! Jaja, wat wil een mens nog meer! ;-)
    liefs en goede reis!
    Ina

  • 10 Maart 2011 - 19:04

    Els:

    Hoi Leela, fantastisch hoor! Enne......goede reis naar huis.
    Liefs: Els

  • 11 Maart 2011 - 07:28

    Charissa:

    Wat een mooie reis en mooie foto's. Ik volg je reizen nog steeds met veel plezier!
    liefs Charissa

  • 11 Maart 2011 - 15:55

    Raagi:

    Aan het eind hoor ik nog een enthousiast ...wouw...... van jouw door het lawaai van de helikopter
    heen. Dat maakt dat ik mij helemaal in kan leven in je 'ontmoeting' met walvis ;-)... Geweldig!
    Tot binnenkort.. live in Nedl.
    Knuf

  • 11 Maart 2011 - 16:52

    Helinja:

    Heeej Leela!
    Wat een prachtige ervaringen weer!! Ik krijg er helemaal reis-kriebels van :) Dat ga ik je hopelijk nog eens nadoen!
    Hele goeie terugreis en alvast welkom terug in het zonnige lentige nederland!

    Liefs,
    Helinja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 208879

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: