Dolfijn zwemmen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Dolfijn zwemmen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Dolfijn zwemmen

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

09 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vandaag heb ik het voor de tweede keer in mijn leven gezwommen met dolfijnen. Deze keer was de zee kalmer dan de eerste keer. De eerste keer was ook hier in Kaikoura, alleen ben ik toen zo zeeziek geworden dat ik geen dolfijn meer kon zien en ik alleen maar terug naar land wilde.
Deze keer ging het beter. De zee was redelijk kalm. Met zijn allen op de boot, op zoek naar de dolfijnen. Na een korte vaart kwamen we al een hele groep tegen. Flippers aan, duikbril op en hup het water in. Gelukkig hadden we al een wetsuit aan, want het water was niet al te warm. De dolfijnen waren gelijk al in ons geïnteresseerd. Ze zwommen met me mee, ze doken onder me door en af en toe draaiden ze in rondjes om me heen. Er was zelfs 1 dolfijn die op zijn rug onder me door zwom met zijn buik naar boven. De school waar we mee zwommen bestond wel uit zo’n 200 dolfijnen bij elkaar. Soms kwamen ze met zijn zessen voorbij zwemmen. Echt heel bijzonder en mooi.
Na twee uitstapjes in het water was het voor mij genoeg. Ik had het koud gekregen en voelde me niet helemaal top. Ik heb me omgekleed en ben foto’s en filmpjes gaan maken. Het was zo prachtig. Zoveel dolfijnen bij elkaar, springend en zwemmend rond de boot, echt super mooi.
Morgen zijn we hier nog een dagje. Samen met nog 5 anderen gaan we en helikoptervlucht maken boven de walvissen. Dit heb ik nog nooit gedaan en aangezien in helikopter vliegen echt super vind, lijkt me dit helemaal een mooie ervaring. Misschien ga ik dan wel een walvis vanuit de lucht zien. Ben heel benieuwd.
Lieve groetjes uit een zonnig Kaikoura

  • 09 Maart 2011 - 06:54

    Marousch:

    super Leela, wat een ervaring en mooie foto's. ben benieuwd naar de walvis. GENIETEN!!! lieve groetjes en heel erg bedankt voor het delen.

  • 09 Maart 2011 - 08:04

    Gerda:

    Wat heb jij ook een leven he!
    geniet nog even en tot gauw.
    groetjes Gerda

  • 09 Maart 2011 - 11:25

    Mirjam:

    Tja...bijna om jaloers op te worden;-)
    Geniet er maar van hoor, ik geniet met je mee!
    Tot gauw xxx

  • 09 Maart 2011 - 11:44

    Afke:

    Wauw...!

  • 09 Maart 2011 - 12:26

    Saskia:

    Ooooohhhhh....ik ben jaloerssssss......

  • 09 Maart 2011 - 14:55

    Els:

    Hallo Leela, Wat een prachtige avonturen maak je mee! Geniet ervan hoor en dan morgen de helicopter en walvissen: superrrrr!
    Liefs: Els

  • 09 Maart 2011 - 16:46

    Fototaker:

    good luck with the whales ~ the whales never seem to follow instructions well to stay in one place. just remember when you see the tail high in the air, they will dive deep and stay down for a few minutes! good luck and will be waiting to see your video - great experiences with the dolphins!!!! hugs and stay WARM!!! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 208991

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: