Bijna weer thuis - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Bijna weer thuis - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Bijna weer thuis

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

20 Augustus 2010 | IJsland, Keflavik

Na 2 keer 3 weken IJsland, (6 weken in totaal) vertrek ik morgen weer naar huis. Vandaar de titel, bijna weer thuis.
Gedurende het tweede deel van mijn reis (de laatste 3 weken) ben ik met een groep via Askja reizen op reis geweest. 16 verschillende mensen in een groep. In de leeftijd van 27 tot 80 jaar.
Het was weer een fantastische ervaring, met toch ook voor mij weer een paar nieuwe ervaringen. Waaronder het bezoek aan een geweldige lavagrot op het schiereiland Sneaffelsness. (een lava grot ontstaat als de lava doorstroomt onder een stollende bovenlaag). Deze grot was echt heel diep onder de grond en onze gids was een echte grotten liefhebber die veel energie had gestopt in het openen van de grot.
De groep was heerlijk, alles liep op rolletjes.
En ook heb ik fijn kunnen samenwerken met de ijslandse chauffeur. Hij bleek naast chauffeur ook een social worker te zijn en had veel contact met de groep. Dat heb ik weleens anders meegemaakt. Hij hield van praten en regelkmatig moest ik hem daarin wat afremmen, anders hadden we het rondje niet binnen de tijd kunnen maken. Hij zei, i like to walk and to talk. Nou praten was meer zijn liefhebberij. Hij reed erg prettig. Hij was alleen niet zo dol op gravelroads en probeerde dat dan ook zoveel mogelijk te voormijden. Grappig hoe verschillend ook chauffeurs zijn. Sommige chauffeurs willen juist meer gravel wegen berijden. Thordur reed liever op asfalt. Hij hield ook niet van Hakarl (veroote haai) en van schapekop. Dit zijn echte ijslandse gerechten. Dit is toch wel iets wat de meeste chauffeurs heerlijk vinden. Het was zijn eerst slappzakaccomodatie reis, en ondanks het feit dat hij toch wel een hele fijne reis had gehad, zei hij aan het eind dat hij toch meer een 'hotelguy' was.
De groep is weer naar huis en ik vertrek morgen ochtend en.... ik ben benieuwd wanneer ik hier weer terug kom.
Mocht er iemand interesse hebben in een reis dwars door IJsland volgend jaar zomer, dan hoor ik het graag. Ik ben aan het kijken of ik iets kan organiseren met mijn ijslandse vriend, Sigbjorn als chauffeur.
Ik laat het hierbij.
Ik hoop dat iedereen een heerlijke zomer heeft gehad. De mijne was dat in ieder geval zeker.
lieve groetjes Leela

  • 20 Augustus 2010 - 14:33

    JoJo:

    Lieve Leela,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad op IJsland. En voor morgen een goede vlucht.
    Liefs,

    Joke en Joost

  • 20 Augustus 2010 - 19:03

    Ineke A:

    Dank je Leela voor je verhaal en prachtige foto`s.
    goede reis naar huis en tot op koor.

  • 21 Augustus 2010 - 19:48

    Ina:

    Há Leel!
    Mooie verhalen en foto's weer!Goede reis terug en welkom thuis!
    liefs,
    Ina

  • 22 Augustus 2010 - 12:40

    Marian:

    Hallo Leela, leuk verslag, mooie foto's. Ben dit jaar niet naar IJsland geweest, jammer - zeker nu ik je foto's zie.
    Groet

  • 23 Augustus 2010 - 08:17

    Ranjana:

    Hay Leela, Wat leuk weer om je gevolgd te hebben, en je enthousiasme weer te ervaren. Je bent zo vol van wat je meemaakt ... Wow! - Welkom thuis. Ik verheug me erop je weer te zien, tot binnenkort. Liefs, Rj.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 208901

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: