Waterig IJsland - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Waterig IJsland - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Waterig IJsland

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

22 Januari 2010 | IJsland, Keflavik

IJsland is nu meer waterland, er is weinig ijs en sneeuw te zien. Gisteren met vliegende storm geland. De passagiers werden steeds stiller naarmate het vliegtuig meer begon te schudden , te kraken en te bewegen. Er was veel wind en veel turbulentie. We moesten door een dik wolkenpak en de wind deed de rest. Eenmaal geland was het vliegtuig stil en de mensen begonnen weer te praten en te bewegen.
Bij de uitgang stond de zoon van Sigbjorn mij al op te wachten. In een paar minuten was ik in het huis van Sigbjorn. Ik kon gelijk mijn winterkleren uittrekken, want in zijn huis is het altijd erg warm. 24/25 graden is heel normaal hier. Dat heb je met al die natuurlijke warmte bronnen op dit vulkanische eiland. Na het eten (ijslandse worst, gekookte aardappels en witte saus) hebben Bjossi (zo wordt Sigbjorn hier genoemd) en ik nog een wandeling gemaakt in de storm. Heeeerlijk om weer hier te zijn. Het voelt hier zo fris en puur en zuiver. Na een heerlijke nacht ben ik net terug van mijn dagelijkse ochtend wandeling. Het is half 10 en het is nog steeds donker. Heel langzaam begint het licht te worden.

  • 22 Januari 2010 - 11:54

    JoJo:

    Hé Leela, weet je dat het bij jou nu warmer is dan bij ons? IJsland staat nog steeds op ons lijstje, dus we houden je in de gaten. Veel plezier daar! Liefs.

  • 22 Januari 2010 - 21:00

    Ina:

    wow lieve Leel dat klinkt geweldig allemaal! Ik zit met het schoothondje op de bank te typen. Jaja,heb dankzij de jongens verbinding! Goed he?!Hoop dat je nog veel sneeuw krijgt daar! Hier gaat het de komende dagen weer hard vriezen zeggen ze dus....All the best meis! Liefs, Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 208899

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: