Winter 2010 - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Winter 2010 - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Winter 2010

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

17 Januari 2010 | Nederland, Wijk aan Zee

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven op mijn weblog. En ik vond het ineens weer tijd om iets te gaan schrijven. De aanleiding is 2 ledig. Ten eerste is de geweldige winter die we nu mogen meemaken. En ten tweede mijn aankomende reis naar IJsland. Over een paar dagen vlieg ik naar IJsland, omdat ik voor het eerst in mijn leven graag een echte IJslandse winter wilde meemaken. Nu blijkt onze winter op dit moment een stuk meer winter te zijn dan daar in het hoge Noorden. De sneeuw die wij hier hebben gehad lag/ ligt dus "nog" niet op IJsland. Het was er de afgelopen tijd nat en relatief warm.
Ik heb overigens erg genoten van de winter alhier. Alhoewel ik met de eerste sneeuw en vorst periode in Oostenrijk was. Ik dacht kom laat ik nu eens een keer gaan skien De afgelopen jaren was daar weinig van gekomen omdat ik steeds reizen mocht begeleiden in Nieuw Zeeland. Dit jaar zat dat er even niet in (vanwege te weinig boekingen) en zocht ik de sneeuw op. Goed voor de sneeuw had ik niet weg gehoeven. Het was wel erg mooi, zie de foto's. Eenmaal terug in mijn eigen land heb ik ook hier genoten van de sneeuw. Ik heb veel gewandeld en ook een aantal keren gelanglaufd in het duin en op het strand. Tijdens mijn strandtocht stuitte ik onverwacht op een zwemmende zeehond. Hij nieuwsgierig en ik ook. Wat een verrassing om dit dier van zo dichtbij te mogen aanschouwen. Zie ook foto.
De sneeuw is nu wat weggedooid, hoewel ik gisteren nog in Amsterdam, na een optreden van ons koor in een sneeuwbui heb gelopen. Nog 4 dagen en dan hoop ik dat het in IJsland toch nog gaat vriezen en sneeuwen, zodat ik misschien het Noorderlicht mag aanschouwen.
Voor nu wens ik iedereen nog een fijne winter toe, met misschien wel een elfstedentocht in het vooruitzicht.
Liefs Leela

  • 18 Januari 2010 - 08:41

    Lian:

    Hoi lieve Leela,

    bij deze alvast een hele fijne wintertijd in het IJsland. Het is een beetje afhankelijk wáar je bent in IJsland, want het is absoluut echt wel winters weer daar hoor! Ik kom er net zelf van terug, heb een winterreis begeleid voor Askja en het was overdag -12 graden en er lag veel sneeuw, we werden omarmd door heftige sneeuwstormen en het was daardoor reuze spannend. Je moest na ca. 1,5 uur echt de bus in omdat je geen gevoel meer had in je benen. Bovendien lag (en ligt) in het binnenland en noorden van IJsland altijd behoorlijk veel sneeuw. Je kunt niet algemeen over wintersweer spreken op IJsland, het ligt er absoluut aan waar je bent. En het kan er bar en boos zijn. Dus wél wintersweer op IJsland...vergeet niet je warmste kleding mee te nemen. Veel liefs en goða ferð! Lian

  • 18 Januari 2010 - 15:49

    Marousch:

    goede reis en hoop foto's van je te zien van het noorderlicht. lieve groetjes.

  • 20 Januari 2010 - 19:02

    Margreet Boerman:

    Mooie foto's. En ik wens je een heel fijne tijd op IJsland met Noorderlicht!

  • 25 Februari 2010 - 21:17

    Marian Plugge:

    Beste Leela,
    Grappig hoor, ik herken wat je zegt. Altijd al heb ik willen wandelen in een "Kerstkaart" en, eindelijk, dit jaar komt het ervan. Ik heb met een vriend afgesproken dit jaar naar IJsland te gaan (onze winters stellen tenslotte niet veel voor). Kortom, alles geboekt en wat blijkt, we hebben de prachtigste winter sinds jaren. Maar goed, ik kijk er enorm naar uit. De 28ste van deze maand vertrekken we, en ik moet zeggen, jouw foto's maken me nog enthousiaster dan ik al was. Dus, dank daarvoor.
    Vriendelijke groeten,
    Marian Plugge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 208991

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: