Op naar het Zuidereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Op naar het Zuidereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Op naar het Zuidereiland

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

22 November 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Elke keer als ik mijn mail lees ben ik weer blij verrast met de vele lieve en leuke reactie. Mijn dank hier voor.
Nu zal ik verder gaan met mijn verslag.
Het eerste gedeelte van de reis die ik begeleid zit er bijna op. Op maandag zijn we met de groep een wandeling gaan maken in het gebied van Lake Tarawera. Hier is in de jaren 30 zo'n grote uitbarsting geweest, dat een heel mooi natuurgebied is verwoest en tevens een aantal hotels in die omgeving. Gelukkig is de vulkaan die dat veroorzaakte nu niet actief, zodat we er rustig konden wandelen. Het was een pittige wandeling dwars door de "native forrset". Prachtig groen dat de natuur hier is. s'Avonds zijn we naar een voorstelling van de maori's geweest en hebben hier heerlijk gegeten. Een hangi, dit is een traditionele maaltijd die de maories gebruiken bij allerlei gelegenheden. het is een simpele manier om voor veel mensen een maaltijd klaar te maken. Het eten wordt onder de grond gestoomd. Heerlijk eten.
Na Rotorua zijn we richting Taupo gereisd. Hier hebben we een heerlijke wandeling gemaakt langs de langste rivier van Nieuw Zeeland. De naam ben ik even vergeten. Ergens aan het einde van de wandeling kwamen we bij een plek waar het hete water uit de bergen zich vermengde met het koude water van de rivier. Hier hebben de meeste van de groep en ikzelf in gebadderd. Vervolgens zijn we doorgereden naar het Nationale park Tongariro, een gebied met een aantal prachtige vulkanen. Hier hebben we de Tongariro Crossing gelopen. Een wandeling van zo'n 7 uur wandelen.Naar men zegt de mooiste dagwandeling van Nieuw Zeeland. Het gevolg is dat het er heel druk kan zijn, zeker met mooi weer. En dat hadden we. Af en toe was het file lopen. Desondanks een prachtige tocht. De foto's spreken hoop ik voor zich. Nu zijn we in Wellington. Nieuw Zeelands hoofdstad en morgen varen we naar het Zuidereiland. Het weer is voortreffelijk. Veel zon. Wel oppassen met verbranden.
Iedereen weer de lieve groetjes en tot een volgende keer.

  • 22 November 2007 - 08:29

    Divyam:

    Wat heerlijk klinkt dat allemaal! lieve groet van hier, Divyam

  • 22 November 2007 - 09:22

    Marian Duineveld:

    Hoi leela,

    Wat een gave reis maak je. Ik reis een beetje met je mee hoor. Geniet er maar van. Vooral de prachtige natuur en het heerlijke weer lijkt mij helemaal goed!!

    Lfs Marian

  • 22 November 2007 - 09:44

    Marloes:

    Ziet er mooi uit allemaal Leela! Geniet ervan!
    groetjes, Marloes

  • 22 November 2007 - 10:01

    Shakti:

    Lieve Leela, Wat een prachtige foto's, echt genieten zo tussen de gesprekken door op mijn werk!! Dank je wel! Liefs, Shakti

  • 22 November 2007 - 17:20

    Tarunai:

    Hi Lieverd,
    prachtige foto's!
    Als ik jouw verhaal zo lees, dan denk ik dat ik veel en veel te kort in Nieuw Zeeland ben geweest toen. Wel leuk, dát ik er geweest ben en er her en der een belletje rinkelt bij plaatsnamen. En dat welderige groen - dat herinner ik me goed. Prachtig land. Fijn om daar weer zo aan herinnerd te worden!
    Veel liefs!
    Tarunai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 208991

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: