Nieuw Zeeland in November - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland in November - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland in November

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

05 December 2019 | Nederland, Wijk aan Zee

Hierbij stuur ik mijn Facebook reisverslagen mee:

Donderdag 1 november
Ben in Nieuw Zeeland. Heb een auto gehuurd waar ik in kan slapen. Zo te gek gisteren had ik even pech. Ik was zo moe dat ik even wilde slapen toen ik aankwam op de plek waar ik wilde overnachten. Dacht nog wel ik wil mijn telefoon nog even opladen dus ik liet je contact aanstaan. Bleken mijn lampen nog aan te staan. Ja hoor lege accu dus sta je daar dan. Gelukkig waren er een paar super aardige mannen die mij wel wilde helpen. Accu opladen lukte niet. Dus was è en man zo lief om thuis en andere accu op te halen van thuis om daarmee mijn auto op te starten. Mijne eruit, zijne erin. Gelukkig dat werkte. Zijne er weer uit, mijne er weer in. En toen maar rijden want ja de accu moest zich zelf eerst nog goed vol laden . Vanmorgen vroeg kwam de helper nog evenk kijken of de accu het nog deed en ja hoor. Hij deed het weer.
Vanmorgen nog een duik in de zee genomen . Heerlijk wat een heldere zee en hoge golven, super.
Nu lig ik weer in mijn autootje. Zo luxe
Echt genieten

Maandag 4 november
Na 4 dagen toeren ben ik weer terug in Auckland. Ik heb enorm genoten van deze 4 dagen. Heerlijk gewandeld, gezwommen , geslapen in mijn campervannetje. En regelmatig contact gehad met mijn nieuwe liefje. Ik voel me toch wel een heel gelukkig mens.
❤️❤️

Vrijdag 8 november
De reis is eindelijk begonnen. Met 20 mensen in de groep zijn we donderdag vertrokken uit Auckland. Via de Kauri Coast naar Pahia (Bay of Islands). Gisteren met een aantal gewandeld . En vandaag is er een Maori festival ivm het feit dat James Cook hier 250 jaar geleden voet op land heeft gezet. Waardoor het een Britse kolonie werd.

Donderdag 14 november
O wat is het toch fijn om zo te mogen rondreizen met een groep superleuke mensen door Nieuw Zeeland. Echt genieten . Vandaag afscheid genomen van onze chauffeur Benno. Overmorgen vliegen we naar het Zuider Eiland. De eerste week van onze reis hadden we echt geluk met het weer. Tot aan vanmorgen hadden we steeds mooi zonnig weer. Pas vanmorgen zat ineens alles dicht en regende het pijpenstelen. Maar dat duurde niet lang. Alleen nu vanavond in de stad Wellington vielen er ook een paar buien. Het is echt fijn om hier in NZ te zijn.
Dinsdag 19 november
Wat heb ik toch een top baan. We zijn alweer een paar dagen op het Zuider eiland. Na een paar mooie dagen in Picton, zijn we nu in Motueka. Mijn groep is aan het wandelen in het Abel Tasman NP en ik zit bij de kapper. Zo grappig. Vanmorgen de was gedaan en daarna naar het dorp hier gewandeld. Wilde al steeds naar de kapper en nu heb ik even tijd. Straks haal ik mijn groep weer op met een ander kapsel .
Gister avond gebarbecued. Was echt super gezellig. Echt genieten . Iedereen hielp mee. Salades maken, tafels schoonmaken, groentespiesjes maken, stokbrood snijden. Het was echt teamwork. Zo enorm genoten met zijn allen.

Zondag 24 november
Wat hebben we toch een geluk met het weer. Mooi weer op de juiste momenten. Zoals bij het Tongariro NO. Precies op de dag dat wij er zijn is het prachtig weer, een dag later regent het pijpenstelen .
Zo ook nu weer . We hebben 1 kans op een helicopter vlucht bij de gletsjers langs de Westkust. Weer voorspelling is niet al te best. Komen wij daar aan , blijkt het net nog te kunnen. Ok niet de landing , maar wel de vlucht. En ...... ik mag ook mee. Er was een plekje over. GAAFFFF ..... De rest van de rit naar Wanaka regent het weer . Hoe mooi is dat.
Als laatste Wanaka: blijkt het de eerste echte warme dag te zijn ba de koele winter. Hebben wij weer. Zomerjurkje aan en lekker gewandeld en gezwommen in deze warmte.
Wat een geweldige reis.

Woensdag 27 november
We gaan alweer richting het einde van de reis. Nog 3 mooie dagen te gaan en dan vliegen we weer terug naar Nederland met een rugzak vol fantastische mooie ervaringen.
De afgelopen dagen waren weer prachtig. De route naar Milford Sound was echt zo prachtig. De voorspelling was regen, maar gelukkig kwam die pas in de middag, dus we zagen nog heel veel mooi natuurschoon.
Op de terugweg stopte de turbo er mee en jet een gangetje van 10 km per uur reden we door de Homertunnel. Bij the Divide zette mijn chauffeur de bus aan dr kant. Gelukkig kregen we gelijk hulp en kon mijn groep in 2 groepjes met andere bussen naar Te Anau woeden gebracht ( nog zo’n anderhalf uur rijden)
De bus en chauffeur bleven achter. Er was geen bereik met telefoon, maar een andere chauffeur zou contact opnemen met onze busmaatschappij voor hulp zodra er ergens bereik was. De hele weg naar Milford is zonder bereik ( zo’n 100 km)
Gelukkig is het allemaal gelukt en werd de bus gisteravond nog gerepareerd en vanmorgen vroeg gingen we alweer oppad. Via de Zuidkust naar Invergarcill en Bluff. Wel de hele dag regen, maar dat maakte ons niets meer uit, na 3 weken goed weer te hebben gehad.
Morgen naar Tunnelbeach en Moeraki Bouldees en de blauwe pinguïns bekijken in Oamaru.
Nog even extra genieten dus.

Zaterdag 30 november
De terug reis is gestart. Na een warm afscheid van mijn groep vloog ik van Christchurch naar Auckland. Daar had ik minder dan anderhalf uur om over te stappen. Alles verliep prima tot dat ik bij de douane kwam. Daarna was het zo enorm druk dat ik bijna bang was het vliegtuig te missen. Er stond een rij van hier tot Tokio. Gelukkig haalde ik toch op tijd de gate. En kon mijn terugreis beginnen. Nu zit ik in Hongkong en wacht op mijn vliegtuig. Over ongeveer twee uurtjes vertrek ik naar Amsterdam. Daar word ik opgehaald door Suleika. Hoe fijn is dat. Nog maar 12 uur vliegen dan land ik op Schiphol.
Gisteren hadden we nog een prachtige rijdag. We reden van de Oost kust richting de bergen. Het was zwaar bewolkt, maar eenmaal aangekomen bij de Nieuw-Zeelandse Alpen brak de zon door. Mount Cook was supermooi te zien vanaf Lake Tekapo. Toen we daarna weer terug reden naar de Oost kust begon het al heel snel te regenen. Wat hebben wij geluk gehad met het weer. Al met al was het een top reis en kijk ik met veel plezier terug op deze mooie tijd.

  • 06 December 2019 - 12:05

    Marian Duineveld:

    Inderdaad Leela, je maakt een superreis. Weer eens wat anders dan een uitstapje naar het Wijk aan Zeese strand. Groetjes Marian

  • 10 December 2019 - 07:16

    Mariel:

    Ha Leela
    Je hebt weer genoten met je groep. Ik had op Facebook wel een paar verslagen gelezen maar nu alles. Superleuk!
    Dus nu maar eens afspreken in ons dorp? Zou leuk zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wijk aan Zee

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1261
Totaal aantal bezoekers 208901

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: