Muriwai Beach - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Muriwai Beach - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Muriwai Beach

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

15 December 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een regenachtige dag zit ik nu zowaar in een leuke backpacker, met uitzicht op het prachtige Nieuw Zeelandse groen. Overal waar ik kijk zijn boomvarens. Ik bevind me in het schilderachtige plaatsje. Piha, vlakbij Auckland aan de Wetkust. Vanmorgen vroeg wed mijn huur auto bij het hotel afgegeven. Na een beetje heen en weer rijden in de stad, kwam ik uiteindelijk via de Harbour Bridge de stad uit. Mijn doel van vandaag was Muriwai beach. Hier broedt een grote Jan van Genten kolonie en die wilde ik graag nog een keer bezoeken. Het weer was echt behoorlijk nat. En de zee heel wild. Het was hoog water en spatte uiteen tegen de rotsen. Een machtig mooi gezicht. In de stromende regen ben ik naar de Jan van Genten gaan kijken. Het was weer super en ik was alleen. Lekker rustig.
Vanmorgen had ik nog even mijn mail gecheckt en tot mijn schrik las ik dat ik weer dezelfde chauffeur krijg als vorig jaar, die oude knorrepot die al lang gepensioneerd is, en elke zomer uit Australie komt gevlogen om hier een aantal tochten te doen. Moet ik nu juist hem weer treffen. Ik heb nog wel geprobeerd of ik misschien toch een andere chauffeur kan krijgen , maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. We gaan het zien.
Nog 1 nachtje en dan komt de groep. Zij komen morgennacht aan, dus ik heb nog een avond en een dag.
Nog even genieten van het alleen zijn. Ik was blij verrast zoveel lieve reacties te lezen, echt super hoor. Enne de bus stond toen er werd ingebroken in Amsterdam en niet in Wijk. Gelukkig heeft Mirjam alles weer geregeld, dus dat is wel onwijs fijn.
Lieve groetjes allemaal en tot de volgende keer

  • 15 December 2011 - 07:34

    Joost En Joke:

    Hoi Leela,
    Muriwai Beach ligt nog vers in het geheugen. Toch bijna alweer 4 jaar geleden! Lynn zou beter zijn dan de knorrepot. Maar ja... Goede reis verder.
    Groetjes

  • 15 December 2011 - 09:43

    Mirjam:

    Hoi liefje,
    Geniet lekker van de mooie momenten die je nu beleeft.
    De knorrepot kan je nu vast beter te lijf, je weet wat je krijgt, wapens laden!
    Maak er een feestje van, je krijg vast een leuke groep.
    Heel veel liefs
    Mirjam

  • 15 December 2011 - 12:05

    Saskia:

    gewoon platknuffelen die chauffeur! :)

  • 15 December 2011 - 13:37

    Jan En Anneke:

    Wie zijn dat nu weer? Eind 2008 hebben we met jou door Nieuw-Zeeland gereisd: Jan en Anneke van Adrichem. We zijn jaloers op je dat je er weer zit. Zelf zijn we kort geleden terug van een reis naar Zuid-Afrika. Veel plezier verder, vooral met je chauffeur!

  • 15 December 2011 - 19:25

    Carola, N.w.hout:

    Hoi Leela,
    Klinkt erg mooi die Jan van Gentenkolonie. Heerlijk om die plekjes te kennen.
    Danny gaat over een dag of tien ook weer naar Nieuw-Zeeland, naar Raglan. Dat is iets ten zuidwesten van Auckland, niet zover van waar jij nu zit.
    Hoe lang zit jij in NZ?
    Geniet ervan en maak er iets moois van, ook met die chauffeur.
    Liefs Carola.

  • 15 December 2011 - 19:32

    Fototaker:

    aaaah, the traveler has returned, or should i say: traveling again! i want to see NZ so much too, i envy you! you only have to tolerate the old man for a few days... relax. it's not every day of your life!! hahahaaa enjoy and stay dry and safe!

  • 16 December 2011 - 22:12

    Liesbeth:

    Dag Leela,
    Ben je voor Sawadee op pad?
    Vervelend vooruitzicht, zo'n brombeer naast je al die weken.... maar misschien valt het mee?
    Wat een afschuwelijk moment: de gedachte dat je rugzak weg is, vlák voor een reis... je moet er niet aan denken!!! Gatver...!!
    Ik wens je een mooie reis toe en een prima groep! Geniet er weer van, meissie!
    Ik ga 1 weekje naar Tunesie met Kerst voor Sawadee (what's new...)
    Ik volg je verhalen!
    Lieve groet, Liesbeth

  • 18 December 2011 - 19:05

    Ina:

    Hé Leela! Hoop dat je inmiddels een goed sfeertje om je heen hebt en het leuk gaat hebben! Genieten heb je al gedaan en zo bij de hand blijkt steeds weer! Geweldig je verhalen. Ik zit op de Veluwe in het bos in een bungalow een weekje(ook niet slecht hoor!!!)en er lag vanmorgen ijs op de plassen en er is natte sneeuw langs geweest. Jaja!! Da's andere koek hé!!??Oh ja:ik werd wakker 'gehakt' door een prachtige specht aan de pindaslinger. Móói!!!!!=cadeautje dus!! Leuk je weer te volgen en all the best hierbij gewenst!!
    liefsliefsliefs,
    Ina

  • 18 December 2011 - 19:32

    Gerda:

    Hoi Leela, Wat een begin! Hoop dat de rest beter verlooopt. Enne, die chauffeur zat toen misschien niet in de juiste mood. Nu is hij vast in een beter humeur. Positief denken doet wonderen. Veel plezier i.i.g.
    Groetjes Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 208899

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: