Rondtoeren in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Rondtoeren in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Rondtoeren in Nieuw Zeeland

29 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Bijna een maand op reis en nu heb ik pas de tijd om iets te schrijven.
De afgelopen maand was weer heerlijk. Toen ik nog in Nederland was merkte ik dat ik niet zo'n zin had om naar Nieuw Zeeland te gaan. Had het in Nederland ook echt naar mijn zin. Maar nu ik er eenmaal ben vind ik het wel weer onwijs heerlijk. Het weer, de mensen, de natuur. Het is qua sfeer zo'n fijn land om te zijn. Voel hier veel minder stress dan thuis.
Na een weekje alleen te hebben rondgereisd ben ik nu alweer bijna 3 weken aan het rondtoeren met de groep van Sawadee. En ik vind het heerlijk. We hebben zoveel geluk met alles. Het weer is ons goed gezind. En ook de natuurlijke omstandigheden. Gisteren bv waren we bij de blowholes van Punakaiki. Ik heb nog nooit zo'n grote spuit gezien. Echt geweldig. We hebben bijna alleen maar mooi weer. Zien veel inheemse vogels en dieren zoals de pelsrob, Hector dolfijn, bottlenose dolfijn. De groep heeft orka's gezien tijdens een whalewatch tour en de potvis. Sommigen hebben de albatros al gezien en we hebben ook veel Jan van Genten zien duiken. Nu zitten we bij de gletsjers en het begint op te klaren na een regenbui. Dus mijn groep gaat straks hopelijk vrolijk de lucht in met een Helicopter.
Over een week kom mijn vriendin ook naar NZ en gaan we samen nog een maand rondtrekken met een gehuurde camper. Het kan niet op.
Het enige wat ik wel een beetje mis is het contact met mijn nichtje en neefje Felina en Matz, waar ik regelmatig op pas. Maar goed als ik in april thuis kom ga ik ze zeker en vast weer snel meenemen op een avontuur in Wijk aan Zee.
Dag lieve vrienden en familie, een warme groet

• 03 Maart 2016 - 20:52

Mariël:

Ha die Leela,

Leuk, een bericht van je te lezen. Gisteren (ik ging zingen in Sonnevanck) bedacht ik me opeens dat je al bijna 4 weken weg bent. Wat vliegt de tijd.
    Fijn dat jullie zulk mooi weer hebben en genieten van al het moois wat NZ te bieden heeft. Grappig! Het kleine landkaartje (deel) toont waar je nu bent. Aan de andere kant van het eiland zie ik Timaru liggen. Daar wonen mijn oom en tante.
    Nou, Leela, nog veel plezier met de groep. En nog veel meer moois gewenst met Inge straks.