Puur West IJsland reis - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Puur West IJsland reis - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Puur West IJsland reis

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

10 Juli 2015 | IJsland, Keflavik

Op vrijdag 26 juni kwam mijn groep aan uit Nederland. Het lijkt alweer eeuwen geleden. Onze reis ging zoals de titel van mijn verhaaltje al doet vermoeden o.a. naar de Westfjorden. Een deel van IJsland dat nog niet door de grote massa is ontdekt.
We vertrokken op zaterdagochtend. Via een aantal mooie watervallen in de buurt van Borganes reden we naar Grundafjordur voor onze eerste overnachting in het westen. Na een dagje Sneafelsness voeren we op maandag met de ferry naar de Westfjorden. We hadden de hele tijd al geweldig weer. Veel zon en best wel warm.
In de Westfjorden zijn we o.a. naar het prachtige rode strand geweest en naar Latrabjarg. Daar zat het vol met papagaai duikers en andere broedende zeevogels. Het was een topdag.
De dagen daarna reden we via Isafjordur naar het oosten van de Westfjorden. Onze overnachting in Laugarholl wasa echt een toppertje. De locatie is prachtig. Het hotel zelf is ook erg leuk. Het is een school geweest en de leerkrachten van deze school werken nu als beheerders van het hotel. Hele aardige mensen en ook wel byzonder dat ze nog steeds op hun vertrouwde locatie werken alleen nu met volwassenen.
Via het prachtige Vatsness en Skagafjordur met natuurlijk een bezoek aan het fantastische zwembad in Hofsos reden we naar Akureyri. De hoofdstad van het Noorden. Vanuit hier gingen we walvis kijken. Helaas hing er veel mist in de fjord en naar anderhalf uur zoeken spotten we eindelijk 1 walvis. De tocht op zich was wel heel mooi. Vooral toen de mist optrok. Echt zo mooi.
We zouden op deze reis de binnenlandse route Sprengisandur gaan bereiden, maar aangezien er heel veel seeuw was gevallen in de winter was deze route nog niet open. Dit was voor een aantal deelnemers toch wel een teleurstelling. Gelukkig was de andere route wel open, de Kjolur. Dus hebben we deze berreden. Ook prachtig. Tussen 2 grote ijskappen door en in het midden van de leegte een geothermisch veld met een warm bad, waarin je heerlijk kan zitten. Ook niet slecht.
Onze afsluiting vond plaats in Landmannalaugar. Ook hier lag heel veel sneeuw. Heb het zelf nog nooit zo besneeuwd ge3zien. Heerlijk gewandeld. Na een aantal wat mindere dagen qua weer was het hier weer volop zomer. We konden zelfs in tshirt wandelen.
Afgelopen woensdag is mijn groep weer naar huis terug gekeerd.
Ik kan wel zeggen dat ik weer kan terug kijken op een geslaagde reis met zeer tevreden deelnemers.
Nu ben ik nog een paar dagen in Keflavik. Nog wat wandelen en misschien nog een toertje dit weekend.
Aankomende dinsdag vlieg ik weer naar huis. Ook heerlijk want daar wacht mijn geliefde op mij.
5 wqeken duren dan best lang.

Dank jullie wel nog voor alle lieve reacties.
Fijne tijd waar je ook bent,

Lieve groetjes Leela

  • 10 Juli 2015 - 13:14

    Inge:

    Lieve Leela
    wat een mooie beschrijving en wat een mooie foto's! Wanneer je terug bent zal ik zeker meer zien en horen. Alhoewel ik stiekem in je rugzakje heb meegereisd! Wat fijn dat je je geliefde weer snel zal zien! Ik weet van niks. ......

  • 10 Juli 2015 - 14:08

    Mirjam:

    Klinkt allemaal weer heerlijk! En nou bijna naar huis waar Inge op je wacht, heel fijn! ( ookal weet ze van niets haha)
    Liefs en nog een paar fijne dagen.
    X Mir x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 208790

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: