IJsland Avontuurlijk - Reisverslag uit Egilsstaðir, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu IJsland Avontuurlijk - Reisverslag uit Egilsstaðir, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

IJsland Avontuurlijk

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

23 Juli 2013 | IJsland, Egilsstaðir

Deze zomer mag ik de IJsland Avontuurlijk begeleiden. Nou en of de reis avontuurlijk is. Vorige week dinsdagnacht begon de reis, mensen van het vliegveld gehaald, snel een nachtje slapen en dan op pad. De eerste dag verliep redelijk rustig. Golden cirkel en slapen in Hella. Oke we sliepen in kleine huisje en hadden niet echt plek om samen binnen txe eten, dus werden alle tafels en stoelen uit de huisje gehaald en buiten neergezet. Gelukkig was het droog.
De volgende dag werd het wat regenachtiger. Wij op weg. Na ons bezoekje aan de film over de recentste vulkaan uitbarsting op IJsland reden we door richting Vik. Ineens horen we een hels kabaal, wat was er aan de hand. Snel de bus gestopt. Kijken we achter om, ligt de trailer op zijn kop 50 meter achter ons. Gewoon los gebroken. Gelukkig reed er niemand achter ons. Anders had dat wel heel slecht kunnen aflopen. Een chauffeur van de vrachtwagen die wat verderop reed had het zien geveuren. De trailer was gewoon afgebroken, in de lucht gevlogen en op het asfalt gestuiterd. Allerlei etens waren waren uit de boxen gevlogen. Potten honing en jam lagen op het asfalt. Het fruit lag overal en nergens en de koekjes lagen op de grond. Ik was totaal verbijsterd. Dat moet een klap geweest zijn. Een geluk was dat de meeste bagage in de bus zat en de koffers die in de trailer zaten waren ongedeerd. We hebben snel alles van het asfalt geplukt, boxen in de berm. Spullen die nog goed waren in de boxen. Hulp was snel ter plaatse. De trailer werd van de weg gesleept en de spullen in de bus geladen. Het was nog steeds niet te bevatten wat er gebeurd was en dat het zo goed was afgelopen. Na een uur reden we weer verder. En een paar uur later hadden we al een nieuwe trailer.
Gelukkig viel uiteindelijk de schade aan het eten ook nog mee. Het meeste was gered. Ik heb nog wel snel een paar inkopen kunnen doen, waarna we toch nog gewoon konden eten wat ik gepland had.
De dagen daarna hadden we wat minder weer, regen en mist. Gelukkig trok het eind van de week open en kon iedereen genieten van het prachtige ijsbergenmeer. Afgelopen nacht hebben we in een hut geslapen in de Noord Oost fjorden. Vandaag een prachtige wandeling gemaakt van een uurtje of 5 en nu zijn we in Modrudalir, we slapen bij de hoogst gelegen boerderij in iJsland. Morgen gaan we naar de Askja.
Veel liefs, bless bless

• 23 Juli 2013 - 03:54

Fototaker Tony:

What bad luck with the trailer but nobody harmed and no serious damage but to the trailer. BUT now the group can talk of the trailer for days! Great to hear from you again! I would LOVEEE to see an iceberg lake! The only icebergs I see float inside a glass of water!! Take care and stay well

• 23 Juli 2013 - 06:30

Mirjam:

Hey schatje, dit vergeet je ook nooit meer, weer en avontuur erbij!
    Heb het goed verder en geniet nog van het mooie IJsland. Love you xxxx

• 23 Juli 2013 - 09:25

Joost En Joke:

Lieve Leela,

Wat leuk voor je dat je weer in IJsland bent. Maar wat een gedoe met de trailer. Gelukkig toch nog goed afgelopen. Geniet verder van de reis en je reisgenoten.

Hartelijke groeten,

Joost en Joke

• 23 Juli 2013 - 09:28

Arnold Jansen:

Je maakt ook altijd wat mee op die avontuurlijke reizen ;) Veel plezier en droog weer lieverd!

• 24 Juli 2013 - 23:57

Tineke:

Ha,hebben ze mazzel gehad dat er een leeuw in de bus zat met leiderskwaliteiten en organisatie vermogen,
    gelukkig dat ze jou niet verloren hebben.
    liefs van hier en geniet ze.

• 26 Juli 2013 - 22:41

Hanneke:

Lieve Leela,
    Zo wordt het wel echt IJsland avontuurlijk. Gelukkig niets met de deelnemers en met jou.
    geniet er verder van.
    Hanneke

• 30 Juli 2013 - 11:53

Wilma :

He Leela, jij maakt toch ook weer wat mee!
    Goed verhaal voor volgend jaar in de klas:)

Kom veilig thuis!

x wilma