Westman eilanden - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Westman eilanden - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Westman eilanden

Blijf op de hoogte en volg Leela

26 Juli 2012 | IJsland, Keflavik

Afgelopen zondagnacht ben ik voor de zoveelste keer naar IJsland gevlogen. Dit keer vloog ik niet alleen , maar met Linda een vriendin en collega van Askja Reizen. Haar reis begon op woensdag (dat was gisteren ) en mijn reis op vrijdag, (dat is morgen). Aangezien mijn groene bus op IJsland staat kon ik daar mooi gebruik van maken. We werden opgehaald door een Connie, een vriendin van Sigbjorn. Sigbjorn zelf was er niet, vandaar. Het kosttte even moeite om Connie te vinden, maar uiteindelijk lukte dat en bracht zij ons naar mijn bus. Was wel heel fijn. Midden in de nacht hebben we allest in de bus geladen en zijn we maar gelijk gaan rijden. We gingen naar de Westman Eilanden en de boot vertrok op maandagochtend 10 uur. Aangezien het toch nog een paar uur rijden was werd het echt laat voordat we in bed lagen De volgende morgen gingen we zonder bus de boot op, gepakt en gezakt. Tentjes mee. Lekker kamperen. We hadden echt geluk, want de boot waar we opzaten bleek vol met mensen die 2 dagen hadden moeten wachten. De dagen hiervoor had het zo gestormd dat de boot helemaal niet voer. Wow wat een geluk voor ons dat hij nu wel ging.
2 nachten bleven we op het eiland. Nou het was echt de moeite waard. Heerlijk gewandeld en zelfs nog gefietst. Veel papagaaiduikers gezien. En het weer was prima.
Gisterenzijn we weer terug gevaren en hebben we ons kunnen voorbereiden op onze toer. Alle spullen op het kantoor van Go North kunnen uitzoeken. Dat scheelt morgen avond een heleboel werk. Echt super fijn.
Vandaag een beetje aangerommeld, boodschappen gedaan voor mijn tour. En morgen gaat het feest weer beginnen.
Veel lieve groetjes uit een zonnig IJsland, Leela

• 26 Juli 2012 - 22:57

Mirjam:

mmmmm...heerlijk, nog even en wij mogen ook!
    Een mooie reis schat en tot gauw.
    xx

• 27 Juli 2012 - 05:16

Arnold:

Prachtig zijn de Wetman eilanden he? Dat is een van mijn favoriete plekjes :)

• 27 Juli 2012 - 05:17

Arnold:

"Westman" uiteraard :)

• 29 Juli 2012 - 09:29

IJsland:

Lieve Leela,

En dan zit je dan weer op 'jouw' IJsland. Fijn voor je. Een goede reis gewenst en hou ons op de hoogte.

Lieve groetjes,

Joke en Joost